ثبت شرکت علمی، آموزش و پژوهشی

 

کارت پیمانکار شهرداری
ثبت شرکت علمی، آموزش و پژوهشی

 

نحوه ثبت شرکت علمی، آموزش و پژوهشی

 

اشخاص و موسساتی که در زمینه مربوط به تحقیقات علمی، فعالیت های آموزشی و کارهای پژوهشی فعالیت می کنند باید کار خود را به صورت رسمی به مردم نشان دهند، از این رو ثبت شرکت علمی، آموزشی و پژوهشی در این راستا برای رسمیت بخشیدن به فعالیت آن ها ضروری است.

 

ثبت شرکت علمی و آموزشی

 

این اشخاص با هدف بررسی موضوعی علمی و هم چنین تعیین رازهایی جدید در این موضوع گرد هم جمع می شوند و به تحقیقات خود ادامه می دهند. این افراد برای رسمیت بخشیدن به فعالیت خود و همکاری با شرکت های ملی و بین المللی در این زمینه بایستی به فکر ثبت شرکت علمی و آموزشی باشند.

هم چنین این موسسات در زمینه آموزش های عالی آزاد فعالیت دارند و مخاطب آنان کسانی هستند که می خواهند مهارت خود را برای ورود به بازار کار افزایش دهند و یا داوطلبان کنکور هستند بایستی مجوز رسمی فعالیت خود را در این زمینه دریافت کنند.

 

موضوع فعالیت شرکت های علمی و آموزشی

  • آموزش افراد برای ورود به بازار کار و یا آموزش به متقاضیان دوره های کنکور
  • شناسایی و ارزیابی بحث های مهم علمی و پژوهشی و هم چنین آموزش آن به افرادی است که خواهان موضوعات جدید در زمینه علمی خود هستند.
  • مشاوره به افراد نخبه در زمینه های علمی برای گرفتن بورسیه های تحصیلی خارج از کشور
  • زیر نظر گرفتن فعالیت شرکت های دانش بنیان در زمینه علمی مورد نظر و هم چنین گرفتن فناوری های مورد نیاز از آنان
  • انجام کارهای تحقیقاتی و پژوهشی و رسیدن به برنامه ای جدید در زمینه علمی مورد نظر

 

شرایط ثبت شرکت علمی، آموزشی و پژوهشی

 

مکاتبات زیادی میان وزارت علوم و اداره ثبت شرکت ها در زمینه اخذ مجوز مربوط به تاسیس چنین شرکت هایی صورت گرفته و هنوز مشخص نیست برای ثبت چنین شرکتی آیا نیاز به مجوز از سوی وزارت علوم هست یا خیر. به هر حال برخی از سازمان های فعال در این زمینه مجوز وزارت علوم را دریافت می کنند این گونه سازمان ها بیشتر دانشگاه ها، مراکز آموزش فنی و حرفه ای و موسسات علمی و آموزشی بزرگ هستند. و برخی دیگر از این سازمان ها بدون اخذ مجوز از وزارت علوم مشغول به فعالیت خود هستند.

 

رتبه بندی مشاور
ثبت شرکت آموزش فنی و حرفه ای

 

ثبت شرکت آموزش فنی و حرفه ای

 

جهت تاسیس آموزشگاه های فنی و حرفه ای بایستی یک تحقیق کامل در ارتباط با نیازسنجی دوره های فراگیر مربوط به رشته های مختلف از سوی متقاضی انجام بگیرد و هم چنین ارتباط میان این دوره ها با بازار کار امروزی بایستی به صورت واضح تعیین شود.

 

شرایط دریافت مجوز شرکت آموزشی در زمینه علوم اسلامی

جهت اخذ مجوز و صدور فعالیت برای سازمان های فعال در زمینه آموزش علوم اسلامی و حوزه های علمیه، بایستی با رسالت و اهداف کوتاه مدت و بلند مدت جامعه هم خوانی و سازگار باشد. نام های درخواستی در مورد علوم اسلامی و حوزه های علمیه نیاز به مجوز دارند. هم چنین صدور مجوز چنین موسساتی از سوی شواری گسترش حوزه های علمیه صادر می شود.

اساسنامه مربوط به قوانین و مقررات مربوط به ثبت شرکت های اسلامی به تصویب مراجع بزرگ و مقام معظم رهبری رسیده است.

بعد از طی این مراحل و بررسی مستندات و موارد مربوط به آن. مجوز ثبت این موسسه صادر می شود و شخص متقاضی می تواند جهت ثبت شرکت خود به اداره ثبت شرکت ها مراجعه کند و کار ثبتی خود را در این زمینه انجام دهد. جواب ثبت شرکت طی ۱۵ روز صادر می گردد و شرکت با نامی که انتخاب کرده است می تواند فعالیت حرفه ای خود را در این زمینه انجام دهد، لازم به ذکر است مدت فعالیت قانونی این گونه شرکت ها ۳ سال است و دوباره بایستی برای تمدید آن اقدام شود.

 

مدارک ثبت شرکت علمی، آموزشی و پژوهشی

 

جهت ثبت چنین شرکتی بایستی ابتدا مجوزهای لازم از مراجع ذیربط صادر گردد و سپس به ثبت شرکت اقدام کرد. کارهای ثبتی این موارد هم چون ثبت شرکت سهامی خاص و ثبت شرکت مسئولیت محدود است و تنها نیاز است که یک گواهی عدم سوءپیشینه از افراد سازمان گرفته شود و مدارک آن ها به دست کارمندان ثبت شرکت ها برسد.

دقت داشته باشید این گونه شرکت ها رتبه بندی هم می شوند و انجام کارهای علمی و پژوهشی موثر در این زمینه و یا چاپ مقالات مربوط به رشته مورد نظر و سوابق کاری موسسین در میزان رتبه بندی شرکت تاثیر گذار است و در ابتدای تاسیس شرکت این رتبه در اساسنامه آورده می شود.

اگر در ارتباط با کارهای ثبتی در زمینه شرکت های آموزشی و پژوهشی مشکل دارید و نمی دانید از کجا شروع کنید، می توانید همین الان با کارشناسان مشاور ما تماس بگیرید تا به صورت دقیق و کامل شما را در این زمینه راهنمایی کنند. دقت داشته باشید هزینه ثبت چنین شرکت هایی، به مانند دیگر شرکت های معمولی است و شاید برای گرفتن مجوز و راهنمایی های لازم در این زمینه از شما مبلغی گرفته شود.

 

 

4.6/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان