تمدید رتبه شرکت پیمانکاری و مشاور

 

تمدید رتبه
تمدید رتبه شرکت

 

راهنمای تمدید رتبه شرکت

 

ما قصد داریم در این محتوا در خصوص تمدید رتبه شرکت مطالبی را ذکر کنیم. برای توضیح در خصوص این مورد ابتدا لازم است توضیح دهیم منظور از تمدید برای رتبه چیست و چگونه انجام می شود البته ابن موضوع شامل شرکت های تاسیس شده (ثبت شرکت) میباشد. سپس شرایط لازم برای انجام تمدید گرید را به اختصار نام برده و در مورد هر کدام توضیحاتی مختصر ارائه خواهیم داد. بسیاری از شرکت های پیمانکار و مشاروه ای در صورتی که امکان ارتقا خود را نداشته باشند می بایست برای تمدید آن اقدام کنند. بنابراین تا زمانی که اعتبار رتبه کنونی به پایان نرسیده است می بایست مجددا رتبه خود را اخذ کنند. تا پایان این محتوا با ما همراه باشید تا شما را با چگونگی انجام تمدید و ارتقا رتبه آشنا کنیم.

 

شرایط تمدید رتبه

 

برای تمدید رتبه باید طبق آیین نامه ها و دستورالعمل هایی که برای شرکت ها مشخص شده است عمل کنید. البته با انجام برخی امور شما می توانید رتبه مربوط به شرکت پیمانکاری خود را به آسانی تمدید کنید. در صورتی که شرکت شما در طول مدت معینی رتبه خود را حفظ کرده باشد، تمدید کردن رتبه کار آسانی خواهد بود. اگر در طول مدت زمان مشخص شده، شرکت شما فعال باشد و پروژه های مربوط به زمینه تخصصی خود را انجام دهد، تمدید گرید کار بسیار آسانی خواهد بود. در این صورت شرکت شما می تواند با همان نفرات قبلی کار خود را ادامه دهد.

اما اگر در مدت زمان مشخص شده شرکت شما کاملا بدون فعالیت و راکد بوده باشد شما برای تمدید کردن رتبه با دشواری زیادی روبرو خواهید بود. البته در این حالت شما نمی توانید با نفرات قبلی ادامه دهید. در نتیجه لازم است همکاری خود را با همکاران فعلی قطع کرده و برای جذب نیروی جدید و متخصص تر اقدام کنید.

 

تمدید رتبه پیمانکاری
چگونگی تمدید و ارتقا رتبه پیمانکاری

 

تمدید رتبه شرکت پیمانکاری

 

در تمدید رتبه و اخذ رتبه پیمانکاری برای شرکت های مختلف از سوی سازمان برنامه و بودجه در نظر گرفته می شود. اما اگر شرکت مورد نظر به هر دلیلی از امتیاز خود استفاده لازم را نکند سازمان برنامه و بودجه برخوردی کاملا جدی با این شرکت انجام می دهد. در مدت زمانی که رتبه شرکت شما مشخص شده است و در حال انجام فعالیت می باشید لازم است پس از انعقاد قرارداد برای هر پروژه، اطلاعات مربوط به آن را ثبت کنید. سازمان برنامه و بودجه یک سامانه مخصوص در اختیار شرکت ها قرار داده است. این سامانه برای این است که اطلاعات مربوط به هر پروژه را به طور دقیق در آن ثبت کنید. سامانه ساجات به مدت سه ماه به شما این امکان را می دهد تا اطلاعات مربوط به پروژه در دست اقدام را در آن ثبت کنید.

 

مدت زمان اعتبار رتبه اخذ شده

هر شرکت پیمانکاری پس از گذشت دو سال می بایست برای تمدید گرید خود اقدام کند. گواهی مربوط به اخذ رتبه در پایان سال دوم، اعتبار خود را از دست می دهد. اگر شرکت مربوطه شرایط ذکر شده در پایین را داشته باشد می تواند برای اخذ رتبه یا تمدید آن اقدام کند:

  • در مدت زمان اخذ رتبه، نوع شرکت نباید تغییر کرده باشد.
  • در طول دو سال سپری شده، شرکت می بایست فعال بوده باشد
  • عدم فعالیت و راکد ماندن شرکت موجب عدم تمدید رتبه شرکت خواهد شد
  • همچنین در پایان دو سال مورد نظر اعضای اصلی و متخصص شرکت نباید تغییر کرده باشند

 

در صورتی که سه شرط ذکر شده در بالا به طور کامل رعایت شده باشد شما می توانید به راحتی تمدید کردن رتبه را انجام دهید.

 

شرایط و مدارک لازم تمدید و ارتقا گرید شرکت های پیمانکاری و مشاور
شرایط و مدارک لازم تمدید رتبه

 

مدارک مورد نیاز برای تمدید رتبه

 

برای تمدید رتبه شرکت مورد نظر لازم است مدارک مورد نیاز را در اختیار داشته باشید. در دسترس بودن مدارک مربوطه موجب می شود تمدید کردن رتبه برای شرکت شما انجام گیرد. اولین مدرک مورد نیاز، تهیه تعهد نامه های قانونی برای انجام این کار است.

  1. قراردادهای پانزده سال اخیر شرکت را در اختیار داشته باشید.
  2. سندها و مدارک مربوط به قراردادهای مالی شرکت را در دسترس داشته باشید.
  3. برای تمدید کردن رتبه همچنین اظهارنامه های مالیاتی اهمیت دارند.
  4. بنابراین گزارش دقیق و جامعی از حسابرسی و مالیات های شرکت ارائه دهید.
  5.  سوابق و مدارک تحصیلی هیات مدیره را در اختیار سازمان مربوطه قرار دهید.
  6. اسناد هویتی اعضای شرکت را به طور کامل به همراه مدارک ثبت شده شرکت در اختیار سازمان های ذیربط قرار دهید.
  7. مدارک بیمه و مدارک مربوط به پایان خدمت کارکنان ذکور شرکت را می بایست در اختیار داشته باشید و ارائه دهید.

نکته مهم دیگری که در این راستا وجود دارد نوع تحصیلات اعضای فعال در شرکت است. طبق قانون، دو سوم از اعضای فعال در شرکت می بایست تحصیلات دانشگاهی مرتبط با حوزه تخصصی شرکت را داشته باشند. با داشتن تمام مدارک ذکر شده در بالا شما می توانید برای تمدید گرید یا اخذ رتبه پیمانکاری اقدام کنید.

 

چه عواملی بر تمدید رتبه موثر می باشند؟

برای تمدید رتبه پیمانکاری شرکت لازم است به یک سری عوامل توجه داشته باشید. برخی از مهمترین این عوامل عبارتند از توان اجرایی شرکت مورد نظر، توان مالی آن، توان مدیریت و امتیاز آوران شرکت و پروژه های شاخص انجام شده توسط آن.

 

 

3.6/5 - (51 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان