اخذ رتبه مشاور شبکه های آبیاری و زه کشی

 

اخذ رتبه مشاور آبیاری و زه کشی
اخذ رتبه مشاور آبیاری و زه کشی

 

چگونگی اخذ رتبه مشاور آبیاری و زه کشی

 

ما می خواهیم در این محتوا در مورد چگونگی اخذ رتبه مشاور شبکه های آبیاری و زه کشی مطالبی را ذکر کنیم. انجام هر گونه اقدام محور مسائل آبی و مدیریت آن ها نیاز به تخصص و دانش ویژه دارد. از طرفی کشور ما در گروه کشورهای کم و خشک جای داشته به همین دلیل اهمیت این مسئله بیشتر خواهد شد. به طور کلی باید بگوییم برنامه ریزی و هر گونه اقدام پیرامون مسائل مربوط به آبرسانی و شبکه های آبیاری و زهکشی نیاز به دانش و تخصص دارد. به همین دلیل بسیاری از شرکت های مهندسی در زمینه آبیاری و زهکشی و شبکه های آبرسانی فعالیت می کنند. توصیه می کنیم تا پایان این محتوا با ما همراه باشید تا شما را با چگونگی گرید مشاور شبکه های آبیاری و زه کشی آشنا کنیم.

 

اخذ رتبه مشاور شبکه های آبیاری و زه کشی و اقدامات پس از آن

همانطور که در بالا ذکر کردیم برای انجام مسائل مربوط به آبرسانی می بایست تخصص و دانش کافی را در اختیار داشت. به همین دلیل شرکت های مهندسی مربوط اقدام به دریافت گرید مشاور شبکه های آبیاری و زه کشی می کنند. شرکت هایی که در زمینه آبیاری و زهکشی فعالیت می کنند به طور جزئی در زمینه های زیر مشغول به فعالیت هستند.

این شرکت ها به مطالعه در زمینه امکان سنجی مسائل مربوط به آبیاری و آبرسانی و زهکشی می پردازند. همچنین در ارتباط با آبرسانی زیرزمینی و سطحی، طراحی شبکه های آبیاری و آبرسانی، تاسیسات مربوط به انحراف آب نیز فعالیت دارند. علاوه بر موارد ذکر شده در ارتباط با زهکشی های فرعی و اصلی، بندهای انحرافی و آبیاری های تحت فشار فعالیت و اقدام انجام می دهند.

 

اخذ رتبه مشاور شبکه های آبیاری و زه کشی
نحوه اخذ رتبه مشاور شبکه های آبیاری و زه کشی

 

اخذ رتبه مشاور شبکه های آبیاری و زه کشی

 

شرکت هایی که به طور رسمی و قانونی ثبت شده اند در جهت اخذ رتبه های مشاوره و پیمانکاری تلاش می کنند. کسب این رتبه ها از نظر مالی برای هر یک از شرکت های دارنده می تواند پر سود و مناسب باشد. همانطور که در بالا توضیح داده شد یکی از تخصص های موجود مهندسی آب می باشد. بسیاری از شرکت های تاسیس شده در کشور با هدف انجام فعالیت های مربوط به آب و آبیاری ایجاد می شوند. برای انجام دقیق فعالیت های بر عهده گرفته از سوی شرکت ها سازمان مربوطه تخصص های مرتبط با آب را به چند گروه تقسیم نموده است. این تخصص ها شامل شبکه های آبیاری و زهکشی، سد سازی، مهندسی رودخانه و تاسیسات آب و فاضلاب می شوند.

 

اخذ رتبه مشاور شبکه های آبیاری و زه کشی و شرایط عمومی آن

 

جهت اخذ گرید مشاور شبکه های آبیاری و زه کشی می بایست برخی از شرایط مورد نظر سازمان متولی را در اختیار داشت. این شرایط را می توان در دو دسته شرایط عمومی و شرایط اختصاص تقسیم بندی کرد. به طور کلی باید بگوییم اخذ رتبه مشاور در هر یک از موارد ذکر شده در بالا منوط به داشتن شرایط عمومی و اختصاصی مورد نظر است. از جمله شرایط عمومی برای اخذ رتبه مشاور شبکه های آبیاری و زه کشی می توان به داشتن تابعیت جمهوری اسلامی ایران اشاره داشت.

همچنین شرکت مورد نظر می بایست عضو سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان محل استقرار خود باشد. علاوه بر موارد ذکر شده عدم سو پیشینه و داشتن کارت پایان خدمت برای کارکنان ذکور و اعضای هیات مدیره اهمیت دارد. با داشتن شرایط بالا گام اول برای رتبه شبکه های آبیاری و زه کشی برداشته می شود.

 

موارد ذکر شده در بالا شرایط عمومی برای مشاوران حقیقی بود.

شرایط عمومی برای گرید مشاور شبکه های آبیاری و زه کشی برای مشاوران حقوقی متفاوت است. برای چنین شرکت هایی می بایست شرکت در اداره ثبت شرکت ها به طور قانونی ثبت گردد. همچنین هیچ یک از اعضای شاغل در شرکت در یک سازمان دولتی نباید مشغول به کار باشند. علاوه بر این عدم محرومیت شرکت از امور مشاوره و عدم عضویت کارکنان آن در شرکت های پیمانکاری نیز مهم است. نکته مهم دیگر که در این شرایط جای دارد این است که مدیران شرکت ها نباید شاغل در ادارات دولتی باشند.

 

شرایط و مدارک گرید مشاور آبیاری و زه کشی
شرایط و مدارک گرید مشاور آبیاری و زه کشی

 

عوامل امتیاز آور برای اخذ رتبه مشاور

جهت اخذ گرید مشاور شبکه های آبیاری و زه کشی می بایست به مواردی که موجب کسب امتیاز بیشتر می شوند توجه نشان داد.

  • ارائه مدارک تحصیلی تمام کارکنان شرکت و اعضای هیات مدیره برای این امر الزامی است.
  • ارائه مدارکی دال بر اثبات وجود تجهیزات موجود در شرکت که برای انجام امور مشاوره الزامی می باشند.
  • ارائه تعداد وسیله های فنی و تخصصی موجود در شرکت نظیر چاپگرها، کامپیوترها و دیگر تجهیزات فنی نیز مهم است.

مدارکی برای اثبات گذراندن دوره های آموزشی توسط کارکنان شرکت نیز اهمیت دارد. ارائه رضایت نامه های کارفرمایان گذشته و حال حاضر شرکت نیز مهم است. از جمله موارد دیگر که برای اخذ رتبه مشاور مهم است شرکت در المپیادهای علمی است.

 

3.8/5 - (10 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان