ثبت شرکت امور وزارت کشور، امور نیروی انتظامی و شورای شهر

 

ثبت شرکت
ثبت شرکت امور وزارت کشور

 

نحوه ثبت شرکت امور وزارت کشور و نیروی انتظامی و شورای شهر

 

در این مقاله سعی شده است که مراحل و شرایط مورد نیاز برای ثبت شرکت های امور وزارت کشور، نیروی انتظامی و شورای شهر، بازگو شود و هم چنین فعالیت هایی که برای تاسیس چنین شرکت هایی، لازم است اجرایی شود به صورت کامل توضیح داده شده است.

 

ثبت شرکت امور وزارت کشور

 

برای ثبت چنین شرکتی برای امور وزارت کشور بایستی حداقل ۹ نفر تقاضای خود را برای ثبت چنین شرکتی اعلام کنند، پس بهتر است این ۹ نفر هم زمان تقاضای خود را در سامانه ثبت شرکت ها اعلام کنند تا به صورت هم زمان جواب تاییدیه آن گرفته شود و نیاز نباشد که به شکل جدا، جواب تاییدیه ها را بگیریم و زمان زیادی از ما گرفته شود.

این تقاضانامه به صورت الکترونیکی است و بایستی تمامی موارد و اهداف ثبت شرکت امور وزارت کشور در آن بیان شود. پس از طی این مراحل دعوت نامه ای از سوی وزارت کشور برای متقاضیان ثبت شرکت ارسال می شود و با در دست داشتن این معرفی نامه و هم چنین تکمیل مدارک شناسایی و تحصیلی هیئت مدیره شرکت، می توان برای ثبت اقدام کرد.

 

شرکت سهامی خاص
ثبت شرکت نیروی انتظامی

 

ثبت شرکت نیروی انتظامی

 

برای ثبت چنین شرکت هایی بایستی در مرحله اول مجوز تاسیس آن از نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران گرفته شود. هم چنین تایید نام و کلیه مدارک شرکت بر عهده نیروی انتظامی می باشد.

 

شرایط ثبت شرکت نیروی انتظامی

جهت ثبت این شرکت شرایط و مواردی مورد نیاز است که باید مورد توجه قرار داد. اولا تعداد اعضای هیئت مدیره این شرکت حداقل ۵ نفر و حداکثر ۷ نفر باشد. هم چنین فردی که می خواهد ریاست چنین موسسه ای را بر عهده بگیرد بایستی بازنشسته نیروی انتظامی باشد.

موضوع فعالیت این شرکت ها می تواند متفاوت باشد، یعنی دسته ای می توانند برای حفاظت از اماکن و مکان های خصوصی و دولتی تشکیل شوند، این اماکن خصوصی و دولتی می تواند بانک ها، صندوق های قرض الحسنه و محلات شهر باشد.

هم چنین در خصوص شرایط تاسیس شرکت نیروی انتظامی، بایستی اعضای هیئت مدیره سازمان، شرایط معرفی شده در خصوص ثبت این شرکت را رعایت کنند. این شرایط شامل:

  • وجود بیش از ۱ نفر از اعضای خانواده در راس هیات مدیره سازمان ممنوع  است.
  • حداقل مدرک تحصیلی اشخاصی که در راس هیات مدیره فعالیت می کنند بایستی فوق دیپلم باشد.
  • هیچ کدام از اعضای هیئت مدیره شرکت نباید در موسسات دولتی، نظامی و لشگری عضویت داشته باشند.

 

مراحل ثبت شرکت نیروی انتظامی

اول باید اعضای هیئت مدیره شرکت، تقاضانامه مربوط به ثبت شرکت را تحویل واحد انتظامی محل اقامت خود بدهند. هم چنین اعضای هیئت مدیره بایستی در اسرع وقت نسبت به تکمیل گواهی های عدم سوء پیشینه، عدم اعتیاد و عدم اشتغال به کار در نهادها و شرکت های دولتی و خصوصی اقدام کنند. بعد از تکمیل این موارد مدارک بررسی می شوند و رسیدی برای تحویل به اداره ثبت شرکت ها صادر می گردد. در مرحله آخر اعضای هیئت مدیره شرکت بایستی مدارکی را که سازمان ثبت شرکت ها از ایشان خواسته است، تکمیل و تحویل این اداره داده شود.

 

راهنمای ثبت شرکت سهامی خاص
ثبت شرکت شورای شهر

 

ثبت شرکت شورای شهر

 

شورای یک شهر برای پیشبرد اهداف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی و عمرانی و آبادی یک شهر تشکیل می شود. افراد و اعضای این شورا را مردم همان منطقه با انجام راگیری انتخاب می کنند. هم چنین اشخاص انتخابی در شورای شهر بایستی دارای موارد زیر باشند:

  • تابعیت کشور جمهوری اسلامی ایران
  • حداقل سن برای شرکت در انتخاب ۲۵ سال است
  • حداقل یک سال قبل از شرکت در انتخابات، شخص در آن منطقه سکونت داشته باشد.
  • دارا بودن سواد خواندن و نوشتن
  • وفاداری و اعتقاد کامل به جمهوری اسلامی و نظام ولایت فقیه
  • علاوه بر افراد مسلمان، مسحیان و دیگر ادیان الهی می توانند در این انتخابات شرکت داشته باشند.

 

شرایط ثبت شرکت شورای شهر

اشخاصی که در شورای شهر به عضویت در می آیند هر ۴ سال یک بار به دلیل انتخابات ممکن است تغییر کنند به همین دلیل برای ثبت شرکت شورای شهر بایستی مدارک و موارد مربوط به اعضای هیئت مدیره شرکت تحویل اداره ثبت شرکت ها شود. هم چنین طی قانونی که به تازگی ثبت شده است، اشخاصی که دارای مدرک دیپلم هستند تنها می توانند در شورای روستایی شرکت کنند و برای شرکت در شورای شهر حداقل مدرک، لیسانس است.

هم چنین ملاک تعداد افراد شواری شهر بستگی به جمعیت آن شهر دارد به فرض در شهری با جمعیت ۱۰۰ هزار نفر، ۹ نفر عضو اصلی و ۴ نفر عضو علی البدل و با ازای هر ۱۰۰ نفر جمعیت در یک شهر، ۲ نفر به عضو اصلی اضافه می شود و تعداد اعضای علی البدل ثابت است.

برای ثبت شرکت شورای شهر، به مانند دیگر کارهای ثبتی نیاز به ارائه گواهی عدم سوء پیشینه و عدم اعتیاد اعضای شورا و هم چنین مدارک شناسایی و تحصیلی آن ها داریم و این کار بایستی هر ۴ سال یک بار انجام بپذیرد. جهت کسب مشاوره در این زمینه با کارشناسان اخذ رتبه و ثبت شرکت نیک پارس تماس حاصل فرمایید.

 

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان