هزینه ثبت شرکت سهامی خاص

 

کلیات ثبت شرکت سهامی خاص
هزینه ثبت شرکت سهامی خاص

 

شرایط هزینه ثبت شرکت سهامی خاص

 

ثبت شرکت سهامی خاص، قوانین و مقررات مربوط به خود را دارد و هر سازمانی نمی تواند جزء این شرکت به حساب بیاید. هم چنین برای ثبت این شرکت ویژگی هایی بایستی رعایت گردد که در ادامه همین متن، به این موارد اشاره شده است.

شرکت سهامی به معنای تقسیم کردن سرمایه اولیه یک سازمان در میان اعضای مختلف سازمان و یا مردمی که می خواهند در سود و زیان آن شرکت سهیم باشند. دو نوع شرکت سهامی داریم:

  • شرکت سهامی عام
  • شرکت سهامی خاص

شرکت سهامی عام به معنای این  می باشد که بخش اعظمی از سرمایه اولیه شرکت، توسط خود مردم تامین می گردد. و هم چنین با فروختن سهم شرکت، به بانک ها و موسسات تجاری، می توان سرمایه این شرکت را تامین کرد. چون موضوع بحث اصلی ما در این متن، شرکت سهامی خاص می باشد، می خواهیم هر چه سریع تر، به ویژگی های این شرکت و چگونگی ثبت آن اشاره کنیم.

 

ویژگی های ثبت شرکت سهامی خاص

همان طور که اشاره شد، سهامی به معنای سهیم کردن افراد در جامعه در میزان سود و زیان یک فعالیت تجاری است، هدف از گذاشتن و برپا کردن شرکت سهامی خاص، افزایش رونق اقتصادی و توسعه کارآفرینی در جامعه است.

بیشتر شرکت های تولیدی و خدماتی، صنایع خودروسازی و شیمیایی، صنایع غذایی و دیگر موارد شبیه به آن ها در دسته سهامی خاص قرار می گیرند. برای ثبت شرکت سهامی خاص بایستی موارد زیر برقرار باشد:

  • حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت، صد هزار تومان است.
  • تمامی اعضای شرکت، به اندازه سرمایه ای که در شرکت می گذارند، سهم دارند.
  • اعضای سازمان به میزان سهمی که گذاشته اند می توانند در میزان سودآوری و زیان شرکت، شریک باشند.
  • تمامی سرمایه شرکت توسط خود اعضای هیئت مدیره شرکت تامین می گردد و بانک ها و موسسات تجاری هیچ نقشی در شکل گیری چنین سازمانی ندارند.
  • تعداد اعضای آن بایستی حداقل ۵ نفر باشد.

برای ثبت شرکت سهامی خاص، بایستی مواردی رعایت شود که برخی از این موارد شبیه به دیگر کارهای ثبتی است و برخی دیگر تنها مختص به شرکت سهامی خاص می باشد.

 

راهنمای ثبت شرکت سهامی خاص
راهنمای ثبت شرکت سهامی خاص

 

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص

 

  • اولین کاری که برای ثبت شرکت سهامی خاص بایستی صورت بپذیرد، تعیین نام شرکت است. نامی که از لغت واژه های فارسی انتخاب گردد و واژه های انگلیسی در آن به کار گرفته نشود، هم چنین قبل از نام اصلی شرکت، بایستی یک اسم خاص به کار گرفته شود و در هنگام شرکت در مناقصات و یا اخذ گریدهای مختلف کاری، نام کامل شرکت آورده شود.
  • بعد از انتخاب نام شرکت مورد نظر، نوبت به تنظیم صورتجلسه اعضای هیئت مدیره شرکت می رسد که بایستی حتما در دو نسخه تنظیم گردد، نگران نباشید تمامی این موارد، توسط مشاوره های شرکت نیک پارس انجام می پذیرد و صفر تا صد این کارها توسط کارشناسان ما انجام می گیرد، تنها برای اطلاع داشتن از چگونگی انجام کار و مراحل ثبت شرکت، این مطالب را آورده ایم.
  • هم چنین در مرحله بعدی بایستی فیشی به مبغ ۴ هزار تومان واریز گردد و کپی کارت ملی و شناسنامه تمامی اعضای هیت مدیره سازمان و کسانی که قصد سرمایه گذاری در ثبت این شرکت را دارند، به دست ما برسد.
  • دریافت گواهی عدم سوءپیشینه اعضای سازمان نیز یکی از مهم ترین موارد برای ثبت شرکت است، این گواهی در سازمان پلیس +۱۰ گرفته می شود.
  • هم چنین تکمیل و ارائه اساسنامه شرکت نیز یکی از مراحل ثبت شرکت سهامی خاص است. که این کار هم توسط کارشناسان ما انجام می پذیرد.
  • هم چنین برخی پارامترها بایستی در انتخاب اعضای هیئت مدیره سازمان و هم چنین مدیریت سازمان، رعایت گردد که در غیر این صورت تاسیس شرکت با مشکل مواجه می گردد.

 

مرحله های ثبت شرکت سهامی خاص

  1. نخست این که مدیر عامل سازمان، نباید مسئولیت دیگری از جمله کار مدیریتی در شرکت های دیگر را بر عهده داشته باشد.
  2. تمامی اعضای هیت مدیره سازمان نبایستی هیچ گونه سوء پیشنیه ای در پرونده قضایی آن ها دیده شود وگرنه کار ثبت شرکت سهامی خاص به مشکل برمی خورد.
  3. افراد و اشخاصی که قبلا در جایی ورشکست شده اند و حکم اعلام ورشکستگی آن ها تایید شده باشد، نمی توانند به مقام مدیریت سازمان برسند.
  4. اشخاصی که سمت های بالایی در اجرای احکام نظام را دارند نمی توانند در مقام مدیریت شرکت سهامی خاص دیده شوند.

 

شرایط هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی خاص
شرایط هیات مدیره و مدیرعامل شرکت سهامی خاص

 

مدت زمان ثبت شرکت سهامی خاص

 

معمولا زمان ثبت شرکت سهامی خاص، حدود دو هفته کاری است و این مدت زمان به دلیل استعلام اعضای سازمان در قبال سوء پیشنیه آنان در قوه قضاییه است. در برخی موارد تا ۱۰ روز هم توانسته ایم آگهی ثبت شرکت را به صورت رسمی ثبت کنیم. اما مدت زمان نرمال برای چنین کاری، همین قدر است.

 

هزینه ثبت شرکت سهامی خاص

 

شما عزیزان می توانید برای اطلاع بیشتر در خصوص هزینه ثبت شرکت سهامی خاص و دیگر شرکت ها، با کارشناسان شرکت پارس ارتباط بگیرید تا علاوه بر مشاوره رایگان، شما را در ابتدای مسیر راهنمایی کنند تا با خیالی آسوده بتوانید کار ثبتی و حقوقی خود را انجام دهید.

 

 

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان