اخذ رتبه ۵ پیمانکاری نیرو نفت و گاز

 

مشاور معدن
اخذ رتبه ۵ پیمانکاری نیرو نفت و گاز

 

راهنمای اخذ رتبه ۵ پیمانکاری نیرو نفت و گاز

 

  • اخذ رتبه برای شرکت اولین قدم برای آن است که شرکت شما بتواند وارد بازار کار شود، قرارداد ببندد، در مناقصات دولتی شرکت کند و با سایر شرکت ها به رقابت بپردازد.
  • اخذ رتبه برای شرکت، علاوه بر اینها یک دید کلی را نسبت به توانمندی های شرکت ارائه می دهد و باعث میشود مقایسه و انتخاب شرکت راحت تر باشد.
  • شرکت های انفورماتیکی در ۷ پایه قابل رتبه بندی هستند، شرکتهای مشاوره در ۳ پایه شرکتهای پیمانکاری در پنج پایه و شرکت های طرح و ساخت یا EPC  در دو پایه قابل رتبه بندی هستند.
  • شرکت های پیمانکاری در رشته ها و زمینه های مختلفی مانند ساختمان و ابنیه، کشاورزی، نفت و گازف راه و ترابری و .. قابل ثبت و فعالیت هستند.

برای این که یک شرکت پیمانکاری بتواند در رشته ای خاص برای اخذ رتبه اقدام نماید باید در هنگام ثبت شرکت برای فعالیت در همان رشته شرکت را ثبت کرده باشد، برای مثال شرکتی که در رشته ی نیرو ثبت شده باشد تنها میتواند برای همان رشته تقاضای اخذ رتبه داشته باشد.

 

پیمانکار نیرو کیست

پیمانکارانی که در شاخه ها و رشته های مرتبط با شبکه های برقی و تاسیسات برق، تولید نیرو، توزیع نیرو و انتقال آن، فعالیت نیروگاه ها، پستهای توزیع و الکترونیک خاص و عام و … فعالیت دارند میتوانند برای اخذ رتبه ی ۵ پیمانکار نیرو اقدام کنند. اختصاص گواهی رتبه بندی بر اساس توانایی ها صلاحیت و مدارک و امتیازات موجود انجام میگیرد.

  • پیمانکارانی که رشته های فنی مهندسی زیر تخصص دارند میتوانند شرکت خود را در رشته ی نیرو ثبت نمایند و برای رتبه بندی اقدام کنند.
  • رشته ی مهندسی دریا، کشتی سازی، الکترومکانیک، الکتروتکنیک، مخابرات، ارتباطات، مهندسی برق، مهندسی مکانیک، مدیریت پروژه، و ابزار دقیق.

 

خود رشته ی نیرو به دو زیر شاخه یا زیر رشته تقسیم میشود که عبارتند از:

  1. تولید نیرو
  2. انتقال و توزیع نیرو

 

شرایط اخذ رتبه پیمانکاری ۵ نفت و گاز

 

  • پیمانکارانی که میخواهند رتبه ۵ را در رشته نیرو بدست آورند باید طبق ضوابطی که در ایین نامه ی تشخیص صلاحیت وجود دارد ارزیابی شوند و امتیاز لازم را کسب کنند
  • پیمانکاران باید تخصص و سابقه ی کافی در زمینه ی مورد نظر را داشته باشند
  • همچنین باید توان مالی کافی برای تامین تجهیزات و امکانات داشته باشند تا به طبع خروجی کار بهتری داشته باشند.
  • ممنوعیت های هایی که در دو اصل ۴۹ و ۱۴۱ قانون اساسی وجود دارد را نداشته باشند
  • ممنوعیت مصوب شده در قانون منع دخالتِ وزیران و نمایندگان و کارمندان دولت در معامله ها را نداشته باشد. (مصوب ۲۲/۱۰/۱۳۳۷)
  • در کار خود که پیمانکاری می باشد هیچگاه محکوم یا محروم نشده باشد.
  • صلاحیت و امتیازات مورد نیاز را که در ایین نامه ی تشخیص صلاحیت پیمانکار درج گردیده را داشته باشد.
  • ممنوعیت مرتبط با بند ۲۴ قوانین ارزیابی پیمانکار را نداشته باشد.

 

رتبه نفت و گاز
شرایط و مدارک لازم اخذ رتبه پنج نیرو پیمانکاری

 

مدارک مورد نیاز اخذ رتبه ۵ نیرو پیمانکاری

 

  • مدارک ثبتیِ شرکت مانند اظهارنامه ی مالیاتی، اساسنامه و… و همچنین تمام روزنامه ها ی رسمی به چاپ رسیده ی شرکت.
  • مدارک اعضای امتیاز آور کادر هیئت مدیره مانند فتوکپیِ شناسنامه و کارت ملی، مدرک تحصیلی دانشگاهی، سوابقی که در بیمه ی تامین اجتماعی دارند (مربوط به رشته ی مورد نظر) و کارت پایان خدمت
  • مجموعه ی تمام قرارداد های شرکت در ۱۵ سال اخیر به همراه صورت حساب هر کدام از آنها.

 

روند دریافت رتبه

  1. پیمانکارانی که می دانند شرایط و مدارک لازم را برای اخذ رتبه ی ۵ نیرو  دارند باید درخواست خود را به استانداری شهر محل ثبت شرکتشان ارسال کنند.
  2. به این منظور باید ابتدا وارد سامانه ی ساجات به آدرس اینترنتی www.sajatmporg.ir مراجعه کنید و بعد از ایجاد یک حساب کاربری اطلاعات و مشخصات خود ( اطلاعات ثبتی شرکت، آدرس محل دقیق شرکت، مدارک اعضا و..) را وارد کرده و مدارک لازم را بارگذاری کنید.
  3. بعد از آنکه فرایند را تکمیل کردید، کارشناسان مدارک و مشخصات شما را بررسی میکنند و اگر نقص و مشکلی در آنها و در پرونده نبود، درخواست شما تایید میشود و پس از آن باید به معاونت فنی عمرانی مراجعه نموده تا گواهی رتبه ۵ خود را کسب نمایید. این فرایند حدود دوماه زمان می برد.

 

تمدید رتبه ۵ پیمانکاری نیرو

 

گواهی تایید صلاحیت شما (رتبه بندی شرکت) از زمان صدور معمولا به مدت ۴ سال اعتبار دارد، پس از پایان این مدت در صورتی که شرکت در این چند سال همچنان امتیازات خود را حفظ کرده باشد  و فعالیت خود را ادامه داده باشد(نباید راکد باشد) می تواند برای تمدید رتبه ۵ خود درخواست دهد. هزینه تمدید رتبه ۲۰ درصد از هزینه اخذ رتبه کمتر میباشد و به شما دو بار فرصت تمدید رتبه داده می شود.

در صورتی که شرکت از نظر سطح توانایی ها، سوابق و امتیازات و تجهیزات، پیشرفت کرده باشد میتواند بعد از این چهار سال برای اخذ رتبه های بالا تری درخواست خود را به سامانه ساجات ارسال کند.

 

 

4.2/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان