راهنمای ثبت موسسه غیر تجاری

 

مزایای اخذ رتبه بندی (گرید) مشاور شهرسازی
ثبت موسسه غیر تجاری

 

شرایط ثبت موسسه غیر تجاری

 

در کشور ما، نوع دیگری از سازمان ها وجود دارند که هدفشان چیزی به جزء کسب سود و انتفاع است. این گونه مجموعه ها که بیشتر مربوط به امور خیریه، حفاظت از محیط زیست و پاک سازی مربوط به آن و هم چنین تشکل های سیاسی مجاز در داخل کشور هستند. به همین دلیل برای این اهداف بایستی اقدام به ثبت موسسه غیر تجاری کرد.

مهم ترین دلیل برای ثبت موسسه غیر تجاری، نشان دادن اعضای سازمان در قبال کارهای بشردوستانه و هم چنین ترویج علم و ادب در میان آحاد مردم جامعه است. افرادی که قصد راه اندازی چنین شرکتی را دارند شاید آخرین هدفشان کسب حداقل سودی باشد به همین دلیل سازمان های غیر تجاری را به دو دسته انتفاعی و غیر انتفاعی تقسیم بندی می کنند.

بیشتر شرکت هایی در راس این هدف قرار می گیرند که اعضای هیئت مدیره آن پست های مهم و حساسی را در سازمان ها و ادارات بر عهده دارند، هر چند افراد عادی هم گاها اقدام به ثبت چنین شرکتی می کنند، اما به هر حال زمانی این اتفاق رخ می دهد که مدیران آن در سازمانی دیگر، نیازهای مادی خود را رفع می کنند و قصد ترویج برنامه های فرهنگی و هم چنین حفاظتی را دارند.

 

مدارک ثبت موسسه غیر تجاری

 

  • تنظیم اساسنامه شرکت و هم چنین امضای آن توسط اعضای هیئت مدیره. وظیفه تنظیم این اساسنامه بر عهده مشاوران پارس است. اساسنامه حداقل بایستی در دو نسخه تنظیم شود.
  • تنظیم و چاپ تقاضانامه برای بررسی. تا سازمان ثبت شرکت ها بررسی نماید که آیا موضوع فعالیت شرکت با مغایرت های سیاسی و اجتماعی جامعه ما تطابق دارد یا خیر و در صورت اثبات عدم انطباق از تایید شدن چنین سازمانی جلوگیری به عمل بیاید.
  • تهیه و تنظیم صورتجلسه میان اعضای هیئت مدیره سازمان که این هم شبیه به مورد بالایی است و باید در دو نسخه تنظیم گردد.
  • هم چنین برای تایید شدن کار ثبت موسسه غیر تجاری، بایستی اخذ مجوز از سوی سازمان ثبت شرکت ها صادر گردد و به همین دلیل بایستی تقاضانامه به صورت کتبی میان اعضای هیئت مدیره به این اداره ارسال گردد.
  • انتخاب یک اسم متناسب با مغایرت های اسلامی و فرهنگی اجتماع و هم چنین قبلا این نام به اسم شرکت دیگری ثبت نشده باشد.

 

مدارک ثبت شرکت مرتبط با شهرداری
شرایط لازم برای ثبت موسسه غیر تجاری

 

شرایط لازم برای ثبت موسسه غیر تجاری

 

بسیاری از شرایطی که در ارتباط با ثبت موسسه تجاری موجود است، در سازمان های غیر تجاری نیز شبیه می باشد، اما در این جا به مواردی می خواهیم اشاره کنیم که با همدیگر متفاوت است.

  1. میزان سرمایه مورد نیاز برای ثبت موسسه غیر تجاری هیچ گونه محدودیتی ندارد و مدیریت سازمان با سرمایه صفر در حساب بانکی خود می تواند اقدام به ثبت موسسه نماید، زیرا در این گونه از سازمان ها هدف چیزی به غیر از تجارت است.
  2. حداقل با ۲ فرد شریک می توان به فکر ثبت چنین موسسه ای بود و این مورد شبیه به ثبت شرکت با مسئولیت محدود است.

موارد مربوط به درج اطلاعات مورد نظر در ارتباط با چنین سازمانی بایستی در سایت اداره ثبت شرکت ها درج گردد و پس از تایید اطلاعات بایستی نسخ تقاضانامه و دیگر موارد به آدرس پستی که بعدا در سایت اداره ثبت شرکت ها در هنگام تایید اطلاعات درج می گردد، پست شود، هم چنین اگر این نسخ دارای نقص باشد توسط کارشناس مربوطه و طی ابلاغیه ای به شما اعلام می گردد و بایستی بلافاصله برای رفع نقص آن اقدام کنید و در صورت تایید شدن، دستور ثبت این موسسه توسط سازمان ثبت شرکت ها صادر می گردد.

 

شرایط مهم ثبت موسسه غیر تجاری

پس از طی این موارد، بایستی اداره ثبت شرکت ها، تقاضانامه، اساسنامه و هم چنین صورتجلسه ها را با مهر و امضاء به شما تحویل دهد و در سریع ترین زمان ممکن، بایستی آگهی ثبت شرکت شما را در روزنامه های کثیر الانتشار سراسر کشور به چاب برساند. این کار آخرین مرحله از موارد و اقدامات ثبتی موسسه غیر انتفاعی است و نشان می دهد که سازمان وارد فضای رسمی خود شده است.

در آخرین مرحله برای اخذ مجوز تنها برای شرکت هایی که هدف دیگری به نام تجارت در موسسه غیر تجاری دارند الزامی است و به همین دلیل برای این دسته لازم است تا اقدامات مورد نیاز جهت گرفتن این مجوز اعمال گردد.

شرکت نیک پارس آمادگی خود را در جهت صفر تا صد تاییدیه شرکت های غیر تجاری و تجاری را اعلام می دارد و با سابقه ای درخشان در این زمینه و هم چنین تخفیف های مناسب در جهت هزینه های مربوط به حق الزحمه ی کارشناسان مشاور، بستری مناسب برای ترویج کارهای حقوقی و اداری ایجاد کرده است، هم چنین کارشناسان ما در این زمینه می توانند به هر گونه سوال و یا ابهام شما به صورت رایگان مشاوره و پاسخ دهند تا بتوانید درست ترین مسیر را برای کار ثبتی و حقوقی خود انجام دهید. پس جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با ما تماس بگیرید.

 

2.7/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان