تمدید رتبه پیمانکاری

 

تمدید رتبه پیمانکاری
تمدید رتبه شرکت پیمانکاری

 

در این محتوا ما می خواهیم بدانیم تمدید رتبه پیمانکاری چگونه انجام می شود. تمام شرکت های پیمانکاری که در حال حاضر فعال می باشند هر کدام یک رتبه مشخص دارند. پس از اخذ رتبه پیمانکاری، دو مرتبه شرکت می تواند رتبه مورد نظر را تمدید نماید. تمدید رتبه شرایط مشخص و معینی دارد. همچنین برخی عوامل می باشند که بر تمدید رتبه اثر بسزایی دارند. ما سعی می کنیم در این محتوا آن چه برای تمدید رتبه شرکت های پیمانکاری لازم است را ارائه دهیم. بنابراین توصیه می کنیم تا پایان این محتوا با ما همراه باشید.

 

نحوه تمدید رتبه پیمانکاری

 

قبل از این که بیان کنیم چگونه می توان برای تمدید رتبه پیمانکاری اقدام نمود باید انواع رتبه را توضیح دهیم. به طور کلی پنج نوع رتبه برای ارائه به شرکت های پیمانکار وجود دارد. این رتبه ها را از شماره یک تا شماره پنج نام گذاری می کنند. رتبه یک به شرکتی تعلق می گیرد که کاملا حرفه ای و متخصص عمل می کند. در حالی که رتبه پنج به شرکتی تعلق می گیرد که پایین ترین ویژگی های فنی را دارد. صادر کردن رتبه های یک و دو از سوی سازمان معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهور انجام می شود. صادر کردن رتبه های سه و چهار و پنج نیز از طرف استانداری و معاونت های فنی و عمرانی آن انجام می شود.

برای اخذ رتبه لازم است هر شرکت پیمانکاری یکسری موارد را اجرا نماید. در واقع یکسری پیش نیازها وجود دارد که این شرکت ها می بایست آن ها را انجام دهند. به طور مثال قبل از اتخاذ رتبه پیمانکاری باید حتما شرکت خود را ثبت کنند. شرکت ها نباید سو پیشینه داشته باشند و حتما باید دارای کد اقتصادی باشند. از طرفی مدیران شرکت ها نباید شاغل در یک اداره دولتی باشند. مدرک تحصیلی مدیران و کارکنان این شرکت ها نیز باید همسو با حوزه فعالیت آن ها باشد. طبق قانون، دو سوم از کارکنان می بایست رشته تحصیلی و تخصص مرتبط داشته باشند.

 

ارتقاء گرید و رتبه بندی پیمانکاری
شرایط تمدید رتبه بندی پیمانکاری

 

شرایط تمدید رتبه پیمانکاری

 

برای اخذ رتبه و تمدید رتبه پیمانکار همانطور که در بالا ذکر کردیم لازم است یکسری شرط ها و اصول رعایت شوند. پس از این که شرکت مورد نظر موفق به اخذ رتبه پیمانکاری شد در پایان سال دوم نیاز است برای تمدید رتبه اقدام کند. تمدید رتبه تحت اوضاع و شرایطی خاص انجام خواهد گرفت. برخی از شرایط مورد نیاز برای تمدید رتبه شرکت عبارتند از این که نوع شرکت در طول این دو سال نباید تغییر کرده باشد. افراد امتیازآور شرکت مذکور نباید کارکنان شرکت دیگری باشند. مدیر عامل و افراد هیات مدیره شرکت نباید تغییر پیدا کرده باشند. نکته مهم دیگر برای تمدید رتبه شرکت این است که اطلاعات آن در سامانه ساجات ثبت باشد. این سامانه از سوی سازمان های ذیربط برای ثبت اطلاعات شرکت های پیمانکاری و پروژه های انجام شده از طرف آن ها ایجاد شده است.

در صورتی که شرکت مورد نظر تمام شرایط ذکر شده در بالا را داشته باشد می تواند در خواست تمدید گرید پیمانکاری را صادر کند. برای تمدید رتبه شرکت های درخواست کننده لازم است به یکسری نکات توجه شایانی نشان داد. در ادامه محتوا سعی داریم برخی از این نکات را ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

 

سهولت در روند تمدید رتبه پیمانکاری

همانطور که در بالا ذکر کردیم بعد از ثبت شرکت برای تمدید گرید پیمانکار شرکت های موجود نیاز است به یکسری نکات و اصول توجه نشان داد. برای اخذ رتبه و تمدید آن لازم است شرکت ها یکسری شرایط را داشته باشند. این شرایط عمومی شامل حال تمام شرکت های پیمانکاری که درخواست تمدید رتبه را داده اند می شود. در صورتی که مدت زمان اعتبار اخذ رتبه به پایان برسد نیاز است شرکت برای تمدید رتبه خود اقدام کند. برخی عوامل وجود دارند که توجه بیشتر به آن ها در طول مدت فعالیت موجب می شود تمدید رتبه آسان تر گردد. در زیر به برخی از آن ها به اختصار اشاره خواهیم کرد و سپس توضیحات مختصری در خصوص هر یک ارائه می دهیم.

  • سرمایه شرکت
  • ارزش پروژه های در دست اقدام شرکت
  • ارزش پروژه های پایان یافته شرکت
  • تعداد نیروهای متخصص مشغول به خدمت در شرکت

میزان سرمایه ای که در شرکت وجود دارد با اخذ رتبه و تمدید رتبه شرکت ارتباط مستقیم دارد. هر چقدر سرمایه موجود در شرکت بیشتر باشد سود به دست آمده برای شرکت نیز بیشتر خواهد شد. به همین دلیل است که وجود سرمایه برای تمدید رتبه شرکت حیاتی است. هر چقدر ارزش پولی پروژه هایی که شرکت در دست اقدام دارد بیشتر باشد شانس شرکت برای تمدید رتبه و کسب رتبه بالاتر بیشتر خواهد بود. همچنین ارزش پولی و ریالی پروژه هایی که توسط شرکت انجام شده اند نیز بر این روند اثر مثبت دارد. تعداد نیروهای متخصص و فنی مشغول به خدمت در شرکت هر چقدر بیشتر باشد برای تمدید رتبه شرکت بهتر است. از طرفی هر چقدر سابقه کاری شاغلین شرکت در زمینه تخصصی شرکت بیشتر باشد نیز اثر مثبت خواهد داشت.

 

هزینه تمدید رتبه پیمانکاری

 

درست به همان اندازه که برای اخذ رتبه می بایست هزینه کنید، باید برای تمدید رتبه نیز هزینه کنید. اما هزینه تمدید رتبه پیمانکاری بیست درصد کمتر از هزینه اخذ رتبه خواهد بود.

 

هزینه تمدید رتبه پیمانکاری
راهنمای هزینه تمدید رتبه پیمانکار

 

 

3.7/5 - (36 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان