اخذ گرید شرکت و هزینه گرید

 

انواع رتبه بندی شرکت ها
اخذ گرید شرکت و هزینه گرید

 

اخذ گرید شرکت چیست؟

 

اخذ رتبه بندی و گرید عبارت است از ارزیابی و بررسی یک شرکت از لحاط عملکرد فنی و مالی می باشد. در کسب رتبه بندی و گرید یک سری معیارهای مشخص و قابل اندازه گیری تعریف شده، که طبق این معیارها عملکرد کیفی و کمی شرکت شما مورد بررسی قرار می گیرد و طبق آن کسب رتبه بندی و گرید انجام می گردد.

حال شرکت و کسب و کار شما با توجه به نوع صلاحیت خود می تواند در یکی از طبقات رتبه بندی یا گرید قرار بگیرد. اشاره به این نکته ضروری می باشد که هر چقدر رتبه بندی یا گرید شرکت شما به عدد یک نزدیک باشد، نشان دهنده با کیفیت بودن خدمات و امکانات ارائه شده شرکت شما خواهد بود. شرکت ها برای دست یابی به رتبه بندی یا گرید برتر باید از تمامی استاندارد های تعریف شده پیروی کنند و نقاط ضعف خود را بهبود بخشند.

 

هزینه اخذ گرید شرکت

 

برای اخذ رتبه و گرید بایستی از یک سری اصول و مقررات ارائه شده توسط سامانه ساجات پیروی کنید. که به طبع این قوانین و اصول مستلزم یک سری هزینه های عملیاتی و تبلیغاتی و غیره خواهد بود. شما با داشتن رتبه بندی و گرید می توانید شرکت تان را  به سطح استانداردهای شرکت های خارجی رسانده و با آنها به رقابت بپردازید.

هزینه های مربوط برای اخذ رتبه بندی و گرید به دو بخش تقسیم می شود که نوع اول این هزینه ها، پرداخت هایی می باشد که در هنگام ثبت نام به سامانه مربوطه واریز می شود و نوع دوم آن مربوط به شرکت و کسب و کار شما خواهد بود، برای مثال اگر شما صاحب امتیاز نمایندگی خودرویی هستید بایستی نمایشگاه تان از یک سری امکانات و خدمات برخوردار باشد، که از جمله آنها می توان به ال سی دی تبلیغاتی، تابلوی سر درب مناسب و سیستم گرمایشی و سرمایشی اشاره کرد؛ که هر کدام از این موارد ذکر شده نیازمند هزینه هایی می باشد که تحت عنوان هزینه های عملیاتی به کار می رود.

 

مزایای اخذ رتبه بندی (گرید) مشاور شهرسازی
مدارک مورد نیاز اخذ گرید

 

مدارک لازم جهت اخذ گرید شرکت

 

از مدارک لازم جهت اخذ رتبه بندی و گرید می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. اگر شرکت شما جز شرکت های حقوقی است باید اگهی ثبت شرکت و آخرین تغییرات خود را در روزنامه اعلام کرده و هم چنین روزنامه را جهت ارائه به سازمان مربوطه به همراه داشته باشید.
  2. کپی برابر اصل شناسنامه، کارت ملی، کارت پایان خدمت و کارت نظام مهندسی (در صورت وجود)
  3. داشتن سابقه قابل ملاحظه مدیران ارشد و اعضای هیئت مدیران
  4. نداشتن هیچ گونه سوء پیشینه و سابقه خروج ممنوع برای هریک از اعضای هیئت مدیره
  5. کپی برابر اصل مدارک دانشگاهی کل اعضا و رزرومه ی کاری مدیران
  6. دو قطعه عکس سه در چهار طبق شئونات اسلامی
  7. ارائه پرینت گردش حساب بانکی شرکت

شما می توانید برای اخذ رتبه بندی و گرید تمامی مدارک فوق را بدون کم و کاستی تهیه و آماده کنید و در زمان معین شده آن را تحویل سازمان مربوطه دهید و سعی کنید از هیچ گونه سند جعلی در میان مدارک خود استفاده نکنید چرا که در صورت مواجه شدن با چنین موردی به شدت و طبق قوانین با شما برخورد خواهد شد.

 

فواید اخذ گرید

رتبه بندی یا گرید امروزه از بحث برانگیز ترین موضوعات در بین شرکت ها و کسب و کار ها به شمار می آید. تمامی مدیران ارشد و کارفرمایان به دنبال کسب رتبه بالاتری در رتبه بندی گرید هستند. برخورداری از رتبه بندی و گرید بالا ، مزایا و فواید بسیاری را به دنبال دارد از جمله این فواید می توان به عقد قرارداد با بخش های دولتی اشاره کرد. همانطور که مستحضر هستید همکاری بین بخش دولتی و خصوصی می تواند در کوتاه ترین مدت سبب رشد و توسعه بخش خصوصی گردد.

 

مراحل اخذ رتبه بندی و گرید

اولین مرحله ی فرآیند اخذ رتبه بندی و گرید مراجعه به سامانه مربوطه و اعلام درخواست رتبه بندی شرکت می باشد. سامانه مربوطه در ایران با نام ساجات شناخته می شود. که شما در صورت ثبت نام در این سایت می توانید گذر واژه و رمز عبور مختص شرکت خود را دریافت نمایید؛ و تمامی اطلاعات مربوط به شرکت خود را در این سامانه ابلاغ کنید.

مرحله بعدی توسط کارشناسان این سامانه انجام می شود که وظایف آنها رسیدگی به درخواست شما خواهد بود. در مرحله بعدی شما بایستی تمامی مدارک تهیه و آماده شده را جهت تشکیل پرونده به سازمان ارسال کنید؛ و علاوه بر تحویل دستی مدارک بایستی یک نسخه ای از آن را نیز آپلود کرده و در سیستم بارگذاری کنید. شما برای پیگیری روند اخذ رتبه بندی و گرید می توانید از قسمت پیگیری مربوطه این سامانه وضعیت پرونده الکترونیکی خود را مشاهده کنید و در صورت نیاز با کارشناسان پشتیبانی این سامانه تماس حاصل فرمایید.

 

5/5 - (4 امتیاز)
مشاوره رایگان