اخذ رتبه ۵ پیمانکار کشاورزی

 

تخصص کشاورزی، منابع طبیعی و دامپروری برای رتبه مشاور مطالعات کشاورزی
اخذ رتبه ۵ پیمانکار کشاورزی

 

نحوه اخذ رتبه ۵ پیمانکار کشاورزی

 

برای آنکه رتبه ی شرکت خود را بتوانید در رشته ی پیمانکاری کشاورزی بگیرید، باید از ابتدا شرکت خود را در همین رشته ثبت کرده باشید.

پس از ثبت شرکت در رشته ی کشاورزی شما می توانید برای اخذ رتبه ۵ درخواست بدهید.

رتبه بندی شرکتها بدین صورت است که برای هر شرکت در هر زمینه ای چند پایه تعریف میشود، برای شرکت های انفورماتیک ۷ پایه ( از یک تا هفت که یک بهترین رتبه و هفت کمترین رتبه است) و به همین ترتیب برای شرکت های مشاوره سه پایه، برای شرکت های پیمانکاری پنج پایه و برای شرکتهای طرح و ساخت دو پایه تعریف می شود.

شرکتهای پیمانکاری در رشته های گوناگونی ثبت میشوند رشته هایی مانند راه و ترابری، ساختمان و ابنیه، نفت وگاز، نیرو، کشاورزی و …

برای اینکه این شرکتها بتوانند در مناقصات دولتی حضور داشته باشند و با شرکتهای دیگر قرارداد ببندند، و همچنین رتبه ی شرکت معرف سطح توانایی ها و مهارت های شرکت است که باعث هدایت سرمایه گذاران و مشتریان به طرف شرکتی با سطح کاری مورد نیاز میشود.

 

پیمانکار کشاورزی کیست

 

پیمانکارانی که در رشته ها و حوزه های زیر و نظایر اینها فعالیت میکنند می توانند برای اخذ رتبه ۵ کشاورزی اقدام کنند:

منابع طبیعی ، مهندسی کشاورزی، صنایع غذایی، مهندسی کشاورزی (گرایش آب) ، عمران آب، محیط زیست، مهندسی ابزار آلات کشاورزی، بهداشت محیط، مهندسی ساختمان و تاسیسات کشاورزی، آبیاری و آبادانی، اکولوژی بهسازی، مهندسی منابع طبیعی (گرایش چوب و کاغذ)، بهره برداری از منابع آب و …

فعالیت هایی که در رشته ی پیمانکاری کشاورزی انجام میشود کارهایی مانند مالچ پاشی، جنگل داری، تثبیت شن روان ، درخت کاری، اصلاح اراضی، کاشت و برداشتِ استراتژیک و عمده، بهسازی و اصلاح اراضی ، مرتع داری ، ایجاد مراتع دستکاشت ، ایجاد و نگهداری فضای سبز، آبخیز داری ، فعالیت های دامپروری مانند گاو داری ، گوسفند داری، زنبور داری و.. ، آبزیان و شیلات  و…

پیمانکاران با توجه به سابقه ی کار حرفه ای و برخی شرایط و امتیازات رتبه بندی میشوند.

 

اخذ رتبه پنج
شرایط و مدارک لازم اخذ رتبه پنج پیمانکار کشاورزی

 

مدارک لازم برای اخذ رتبه ۵ کشاورزی

 

  1. کپی برابرِ اصل تمامی مدارک ثبتی شرکت شامل تمامی روزنامه های رسمی شرکت، اظهار نامه، اساس نامه و..
  2. اگر شرکت جزو سهامی خاص نباشد (مسئولیت محدود)، این مدارک ارائه میشود : تقاضانامه ، اساسنامه، شرکت نامه و روزنامه های رسمی به چاپ رسیده ی شرکت
  3. اسناد مالکیت شرکت یا اجاره نامه ی رسمی آن
  4. مدارک تمام سهامداران و کادر هیئت مدیره شامل فتوکپی شناسنامه و کارت ملی آنها
  5. اما برای اعضای امتیاز آور مدرک تحصیلی دانشگاهی آنها، مدرک پایان خدمت ، فتوکپی شناسنامه و کارت ملی، نامه ی استعلام سوابق حرفه ای بیمه به همراه ذکر نام شرکت هایی که برایشان کار کرده است.
  6. سربرگ رسمیِ شرکت (در سه نسخه)
  7. آخرین اظهارنامه مالیاتی فتوکپی آخرین صورت جلسه ی تغییر سهام

 

شرایط اخذ رتبه پنج پیمانکار کشاورزی

 

  • در آیین نامه ی شرایط تشخیص صلاحیتِ پیمانکاران ضوابطی درج گردیده که توانایی ها و صلاحیت پیمانکار بر اساس آنها سنجیده و ارزیابی می شود پیمانکار باید بر طبق این آیین نامه تایید صلاحیت شود.
  • پیمانکار باید تجربه ی کاری مفید و تخصص کافی را در رشته ی خود داشته باشد
  • و شرط دیگر آن است که پیمانکار توان مالی مناسب را برای خرید تجهیزات و ابزارآلات حرفه ای خود داشته باشد چون علاوه بر اینکه برای انجام حرفه ای یک پروژه به مهارت پیمانکار نیاز داریم به ابزار پیشرفته و باکیفیتی نیز لازم هستند تا بتوان خروجی مناسبی از کار داشت.
  • پیمانکار نباید ممنوعیت موجود در دو اصل قانون اساسی (۴۹ و ۱۴۱) را داشته باشد
  • نباید ممنوعیت موجود در قانون منع مداخله ی وزراء و نماینده های مجلس و کارمندانِ دولت (مصوب ۲۲/۱۰/۱۳۳۷) را داشته باشد.
  • هیچگاه در سوابق کاری خود و در زمینه ی فعالیت خود محرویت یا محکومیت نداشته باشد.
  • ممنوعیت مندرج در بند بیست و چهارم ضوابط ارزیابی پیمانکاران را نداشته باشد.

 

اخذ رتبه پنج کشاورزی
اخذ رتبه پنج کشاورزی

 

روند اخذ رتبه ۵ کشاورزی

 

پیمانکاران در صورتی که تمامی شرایط و مدارک مورد نیاز را داشته باشند می توانند به سامانه ساجات به آدرس WWW.Sjatmporg.ir مراجعه نمایند و برای خود یک حساب کاربری بسازند، سپس مشخصات و اطلاعات خود را وارد نموده و مدارک مورد نیاز را در سایت بارگذاری کنند. کارشناسان بعد از اینکه مشخصات و مدارک شما را بررسی نمودند و مشکلی را در پرونده شما نیافتند، اطلاعات شما را تایید میکنند و بعد از آن شما میتوانید با مراجعه به معاونت فنی عمرانی گواهی اخذ رتبه ۵ شرکت خود را دریافت کنند.

گواهی شما به مدت ۴ سال اعتبار دارد و بعد از آن دو مرتبه اجازه دارید که درخواست تمدید رتبه بدهید، یا اگر توانایی های شرکت ارتقا یافته باشد برای اخذ رتبه جدید اقدام کنید.

 

 

3.4/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان