اخذ رتبه ۵ پیمانکاری

 

اخذ رتبه پیمانکار در رشته های نفت و گاز
اخذ رتبه ۵ پیمانکاری

 

شرایط اخذ رتبه ۵ پیمانکاری

 

رتبه بندی کردن شرکتهای پیمانکاری به معنی بررسی دقیق میزان توانایی های شرکت، سوابق حرفه ای، تجهیزات و توان مالی میباشد. این موارد بر اساس قوانین و ضوابطی که در آیین نامه ها (تصویب شده توسط معاونت راهبردی ریاست جمهوری) وجود دارد انجام می گیرد. پس ازآنکه شرکت ثبت شد میتوان برای اخذ رتبه پیمانکاری شرکت اقدام کرد.

شرکت های پیمانکاری با توجه به قرارداد هایی که می بندند و امکاناتی که دارند و همینطور افرادی که در این زمینه امتیاز آور هستند، رتبه های متفاوتی را بدست می آورند. در واقع رتبه ای را از یک تا پنج کسب میکنند که رتبه ی یک بهترین رتبه و پنج پایین ترین رتبه ای ست که میتوان اخذ کرد.

به طور کلی شرکت هایی که مدارک مورد نیاز را مهیا و آماده برای ارائه نمایند و برای بررسی توسط کارشناسانان تشخیص صلاحیت به معاونت فنی عمرانی مراجعه نمایند (یا معاونت راهبردی) قادر هستند بعد از طی شدن سیر مراحل بررسی و تشخیص مجوز خود را دریافت نمایند و با توجه به اینکه شرکت چقدر ظرفیت و جای خالی دارد در مناقصات پیمانکاری شرکت نمایند.

مناقصات آن دسته از پیمانکارهایی که در حضور شرکت یا شرکتهای وابسته رخ می دهد باید در زمینه ی کاری خود و بر اساس روش “کیفیت و قیمت” یا “کیفیت” برگزار شود.

اکنون ما در ادامه ی این مطلب شرایط مورد نیاز و همچنین مدارکی که باید شرکت شما ارائه دهد تا بتواند رتبه ی ۵ پیمانکاری را کسب کند به ترتیب بیان میکنیم.

 

شرایط مورد نیاز برای اخذ رتبه ۵ پیمانکار

 

  1. مسلما ابتدا به ساکن باید شرکت ثبت شود تا مراحل بعدی را طی کنیم
  2. حداقل ۲ یا ۳ نفر از اعضای هیئت مدیره باید مدرک کارشناسی فنی داشته باشند

هیئت مدیره در مجموع باید یکی از این ویژگی ها را دارا باشد :

  • گزینه ی اول: یکی از انها نیروی فنی مهندسی باشد که حداقل هفت سال سابقه ی کار (با مدرک و مستند) به بیمه داشته باشد. و یک نفر دیگر نیروی فنی مهندسی باشد، و در بدون سابقه بودن این یک نفر مشکلی بوجود نمی آید، میتواند کاملا بی سابقه باشد.
  • گزینه ی دوم: حداقل دو نفر از اعضای هیئت مدیره نیروی فنی مهندسی باشند با سابقه ی حداقل سه سال (مستند و با مدرک) به بیمه

در شرایط اول که یکی از اعضا هفت سال سابقه ی کار فنی مهندسی دارد تقاضای اخذ رتبه برای شرکت فقط در یک رشته میسر است. اما در گزینه ی دوم که دو نفر از نیروهای فنی مهندسی حداقل تجربه ی سه ساله دارند شرکت قادر است در دو زمینه ی متفاوت برای اخذ رتبه اقدام کند.

 

چگونگی گواهینامه صلاحیت ایمنی
مدارک لازم اخذ رتبه ۵ پیمانکار

 

مدارک لازم جهت اخذ رتبه ۵ پیمانکاری

 

  1. مدارک ثبت شرکت (سهامی خاص) که مشتمل بر گواهی هایی مانند اظهارنامه، اساس نامه شرکت، شرکت نامه، گواهی تاسیس و تغییرات شرکت
  2. اصل سند رسمی (مالکیت یا اجاره نامه) طبق روزنامه ی رسمی خود شرکت از دفتر مرکزی شرکت
  3. فتوکپی شناسنامه و کارت ملی تمامی اعضای هیئت مدیره و سهامداران شرکت
  4. فتوکپی مدرک دانشگاهی آن اعضا از هیئت مدیره که برای شرکت امتیاز آورند
  5. تمام مهندسانی که میخواهند سوابق کاری خود را ارائه دهند و امتیازات شرکت را برای اخذ رتبه ی ۵ پیمانکاری تامین کنند باید مدارکی زیر را برای ارائه آماده نمایند:
  • استعلام نامه ی سوابق بیمه با مشخص کردن زمان دقیق آغاز و پایان. و همچنین نام شرکت هایی که برای آنها هزینه ی بیمه پرداخت کرده اند
  • گواهی اشتغال به کاری که با رشته ی مورد درخواست مرتبط باشد به علاوه ی تضمین درخواست و ذکر دقیق تاریخ آغاز و پایان آن از طرف شرکت یا شرکتهایی که در گواهی بیمه استعلام شده اند.
  • ارائه ی سربرگ اصلی و رسمی شرکت در سه نسخه
  • فتوکپی آخرین صورت جلسه ی متعلق به تغییر سهام شرکت

 

خرید و فروش رتبه ی آماده ی پیمانکاری

 

یک نکته ی دیگر که توجه به آن خالی از لطف نیست در نظر گرفتن این امکان خرید و فروش رتبه های آماده ی پیمانکاری ست.

شرکت هایی که تازه تاسیس شده اند می توانند به جای اتلاف وقت و هزینه و انرژی خود برای جمع آوری امتیاز (هر چند به هر حال اتلاف وقت نیست زیرا شرکت شما باید توانایی به ثمر رساندن پروژه ها را داشته باشد تا بتواند به طور دائم فعالیت اقتصادی خوبی برای خود رقم بزند) و سرعت بخشیدن به آغاز فعالیت اقتصادی، سرمایه گذاری خود را زودتر شروع کنند و برخی شرکت هایی را که به طور آماده رتبه ی پیمانکاری را به دست آورده اند خریداری نمایند تا با وجود داشتن رتبه ی آماده ی پیمانکاری نه تنها مراحل اخذ رتبه ی پیمانکاری بلکه مراحل دیگر ثبت شرکت را تسریع ببخشند.

 

4.2/5 - (9 امتیاز)
مشاوره رایگان