اخذ رتبه مشاور ساختمانهای مسکونی تجاری و اداری

 

اخذ رتبه مشاور ساختمان مسکونی
اخذ رتبه مشاور ساختمان مسکونی

 

شرایط اخذ رتبه مشاور ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری

 

ما می خواهیم در این محتوا در مورد چگونگی اخذ رتبه مشاور ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری مطالبی را ذکر کنیم. ما میدانیم تمام شرکت هایی که در سازمان ثبت شرکت ها نام و نشان خود را ثبت کرده اند می توانند برای دریافت رتبه مشاور، به سازمان مربوطه درخواست دهند. برای دریافت و اخذ رتبه مشاور نیاز به یک سری شرایط عمومی و خصوصی می باشد. به همین دلیل ما قصد داریم شرایط خاص اخذ رتبه مشاور ساختمان مسکونی، تجاری و اداری را در این محتوا ذکر کنیم. توصیه می کنیم تا پایان این محتوا با ما همراه باشد.

 

اخذ رتبه مشاور ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری چگونه انجام می شود؟

 

به طور کلی برای اخذ رتبه مشاور می بایست به حوزه تخصصی آن شرکت توجه نشان داد. به طور مثال برای اخذ رتبه مشاور ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری می بایست حوزه کاری آن شرکت در ارتباط با این امر باشد. برای دریافت رتبه مشاور برای هر نوع شرکتی می بایست به تخصص افراد مشغول به خدمت در آن شرکت توجه داشت. به طور طبیعی هر چقدر تعداد افراد متخصص در ارتباط با حوزه کاری آن شرکت بیشتر باشند یک نکته مثبت و با اهمیت برای کسب رتبه مشاور خواهد بود.

همچنین سوابق کاری آن شرکت تاثیر بسزایی دارد. علاوه بر موارد ذکر شده می توان گفت میزان رضایت کارفرمایان قبلی نیز از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.علاوه بر مواردی که در بالا ذکر کردیم که بیشتر حول تخصص و زمینه کاری شرکت ها بودند می توان گفت امکانات شرکت نیز اهمیت دارند. بنابراین میزان امکانت مورد نیاز شرکت برای اجرای امور مشاوره ای می بایست از کیفیت لازم برخوردار باشند.

برای سنجش و ارزیابی این امور کارشناسان سازمان مربوطه از قواعد و قوانین مخصوص به خود بهره خواهند برد. در صورتی که شما قصد دارید برای اخذ گرید مشاور مسکونی، تجاری و اداری اقدام کنید ما توصیه می کنیم آیین نامه مربوط به تشخیص صلاحیت مشاوران را مطالعه نمایید. آیین نامه ذکر شده در سایت ساجات وجود دارد. این سایت درگاهی است که از طریق آن می توان با ثبت اطلاعات مورد نظر اقدام به اخذ و ارتقا رتبه مشاور نمود.

 

اخذ رتبه مشاور ساختمان تجاری
اخذ رتبه مشاور ساختمان تجاری

 

رتبه های مربوط به اخذ رتبه مشاور ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری

 

برای اخذ رتبه مشاور ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری سابقه علمی و تخصصی افراد حاضر به خدمت اهمیت زیادی دارد. در واقع تخصص افراد می بایست در ارتباط با زمینه تخصصی فعالیت آن شرکت باشد. هر چقدر میزان ارتباط تخصص افراد مشغول به کار در آن شرکت با حوزه تخصصی آن شرکت بیشتر باشد امکان دریافت یک رتبه بالاتر نیز بیشتر خواهد بود. برای پی بردن به این امر رشته های تخصصی را در گروه های مختلف دسته بندی کرده اند.

 همچنین با توجه به زمینه کاری و تخصصی شرکت برای هر کدام از رشته های تحصیلی مربوطه یک ضریب اولویت را مشخص کرده اند. ضرایب اولویت را می توان در سه دسته جای داد. ضریب اولویت اول نشان می دهد ارتباط بسیار زیادی با حوزه تخصصی شرکت و افراد متخصص مشغول به کار در آن وجود دارد. برای اخذ گرید مشاور مسکونی، تجاری و اداری می بایست در گروه تخصصی شهرسازی و معماری اقدام به کسب رتبه نمود. در ادامه سعی می کنیم ضریب اولویت هر کدام از این رشته ها را بیان کنیم.

 

شرح رتبه مشاور مسکونی، تجاری و اداری

 

برای اخذ رتبه مشاور ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری می بایست با ضریب اولویت رشته ها از قبل آشنایی داشته باشید. به طور کلی سه ضریب اولویت وجود دارد.

  • ضریب اولویت اول مربوط به معماری است.
  • ضریب اولویت دوم مربوط به راه و ساختمان، عمران، سازه و زلزله است.
  • ضریب اولویت سوم نیز که کمترین ارتباط میان تخصص افراد شاغل در شرکت و حوزه تخصصی شرکت را در بر میگیرد شامل معماری داخلی، مکانیک، برق قدرت، الکترونیک و مخابرات می باشد. همچنین ضریب اولویت سوم شامل کنترل، محیط زیست، طراحی شهری، طراحی محیط و طراحی منظر نیز می باشد.

 

اخذ رتبه مشاور ساختمان اداری
اخذ رتبه مشاور ساختمان اداری

 

اخذ رتبه مشاور برای شرکت های مشاوره ای

سازمان های مربوطه جهت اخذ رتبه مشاور ساختمان های مسکونی، تجاری و اداری به صورت آسان تر وسریع تر از ثبت نام اینترنتی استفاده می کنند. بدین جهت همانطور که در ابتدای محتوا ذکر کردیم می بایست از سایت ساجات استفاده کرد. در اولین مرحله باید اقدام به ثبت نام و دریافت نام کاربری نمود. سپس طبق قوانین مدارک لازم برای اخذ رتبه مشاور را در همان سایت بارگذاری خواهند کرد. بعد از این که مدارک آپلود شده از سوی شرکت به تایید سازمان رسید، لازم است نسخه فیزیکی آن نیز برای سازمان مربوطه ارسال شود. در پایان مراحل ثبت نام، صدور رتبه مشاور می بایست با حضور متقاضی و درخواست کننده اخذ رتبه انجام گیرد.

 

 برخی از مدارک مورد نیاز برای تشکیل پرونده جهت اخذ رتبه مشاور به قرار زیر می باشند.

  • مشخصات کامل مدیر عامل
  • مشخصات شرکت
  • مشخصات کامل سهامداران شرکت
  • مشخصات کامل اعضای هیات مدیره
  • تقاضای رتبه بندی برای شرکت
  • مشخصات کامل پرسنل امتیاز آور شرکت

 

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان