اخذ رتبه مشاور سدسازی

 

اخذ رتبه مشاور سدسازی
اخذ رتبه مشاور سدسازی

 

شرایط اخذ رتبه مشاور سدسازی

 

ما می خواهیم در این محتوا در مورد اخذ رتبه مشاور سدسازی مطالبی را بیان کنیم. برای اخذ و ارتقا رتبه مشاور سدسازی نیاز است شما شرایط لازم برای شرکت های مهندسی آب را بدانید. دلیل این امر این است که تخصص های سدسازی و تاسیسات آب و فاضلاب زیر گروه مهندسی آب می باشند. به همین دلیل لازم است با تخصص ها و رشته های مورد نیاز اخذ این رتبه آشنایی پیدا کنید. بنابراین تا پایان این محتوا با ما همراه باشید تا شما را با شرایط لازم و چگونگی اخذ رتبه مشاور آشنا کنیم.

 

تخصص های لازم برای اخذ رتبه مشاور سدسازی

 

همانطور که در بالا ذکر کردیم اخذ رتبه مشاور سدسازی زیر مجموعه مشاور مهندسی آب است. به طور کلی مهندسی مشاور آب به چهار دسته تقسیم می شود. این چهار تخصص شامل سدسازی، شبکه های آبیاری و زهکشی، تاسیسات آب و فاضلاب و حفاظت و مهندسی رودخانه می باشند. برای اخذ رتبه مشاور در هر کدام از تخصص های ذکر شده در بالا می بایست رشته های مورد نیاز این تخصص را در شرکت جذب نمود. برای شرکتی که قصد اخذ رتبه سه را دارد حدود چهل رشته دانشگاهی وجود دارد. ما سعی می کنیم تخصص ها و رشته های مورد نیاز برای سدسازی را در ادامه بیان کنیم. در مهندسی آب، پنج اولویت وجود دارد. رتبه یک بالاترین اولویت را دارد و رتبه پنج کمترین اولویت را دارد.

 

شرایط و مدارک لازم اخذ رتبه مشاور سدسازی
شرایط و مدارک لازم اخذ رتبه مشاور سدسازی

 

اولویت رشته های دانشگاهی برای اخذ رتبه مشاور سدسازی

بنابراین در اولویت دوم مشاور مهندسی آب برای گرید مشاور سدسازی دو شما می بایست این رشته ها را در شرکت خود داشته باشید. برخی از این رشته ها عبارتند از عمران آب، هیدرولیک، سازه های آبی، سازه های هیدرولیکی و هیدرولوژی. علاوه بر این رشته ها می توان به برنامه ریزی منابع آب، آبیاری، آب و خاک، آبیاری و زهکشی، تاسیسات آبیاری و زمین شناسی اشاره نمود. همچنین مکانیک خاک، ژئوتکنیک، هیدروژئولوژی و مهندسی زلزله نیز اهمیت دارند. همچنین برای اخذ رتبه مشاور سدسازی سه، رشته هایی وجود دارند که اولویت سه دارند. رشته های با اولویت سه عبارتند از مکانیک، الکترومکانیک، تاسیسات، محیط زیست و بهداشت محیط و مهندسی رودخانه.

برخی دیگر از رشته های دانشگاهی هستند که برای سدسازی اولویت چهار دارند. رشته هایی که اولویت چهار دارند شامل پنج رشته می شوند. این پنج رشته شامل مهندسی برق، مدیریت ساخت و ساز، اقتصاد، مهندسی معدن و آب و فاضلاب می باشند. پنجمین رشته های مورد نیاز برای رتبه مشاور سدسازی نیز شامل نقشه برداری، ژئوفیزیک، آبخیزداری و کشاورزی عمومی هستند. البته بهتر است از رشته های خاکشناسی و زراعت نیز در این دسته استفاده کرد.

 

اسناد و مدارک لازم برای اخذ رتبه مشاور سدسازی

 

همانطور که در بالا ذکر کردیم اخذ رتبه مشاور سدسازی زیر مجموعه مشاور مهندس آب می باشد. در اولین گام برای این کار نیاز است شما شرکت خود را ثبت نمایید. پس از ثبت شرکت می بایست اطلاعات خواسته شده را در سایت ساجات بارگذاری کرده و در زمان مقرر برای دریافت رتبه مشاور سدسازی شرکت خود به صورت حضوری به سازمان مربوطه مراجعه کنید. یک سری مدارک و اسناد برای ارائه به سازمان مورد نظر و ارائه به سایت ساجات وجود دارد که می بایست همه آن ها را تهیه کنید.

به طور مثال می بایست تمام مدارک و اسناد مالی شرکت را در این سایت بارگذاری کنید. همچنین اساسنامه و اظهارنامه مالیاتی شرکت را باید ارائه دهید. علاوه بر اسناد مالی مانند آن چه ذکر کردیم می بایست اسناد و مدارک هویتی کارکنان شرکت را ارائه دهید.

 

اسناد لازم برای اخذ گرید مشاور سدسازی
اسناد لازم برای اخذ گرید مشاور سدسازی

 

مدارک هویتی کارکنان برای گرید مشاور سدسازی

منظور از مدارک و اسناد هویتی شناسنامه ها و کارت ملی تمام اعضای شرکت است که برای گرید مشاور سدسازی لازم هستند. همچنین کارت پایان خدمت کارکنان ذکور شرکت در این دسته جای دارد. شماره تماس کارکنان و مدرک تحصیلی هر کدام را به علاوه معدل و رتبه کنکور آن ها را در تمام مقاطع باید ارائه دهید. نکته مهم این است که مدارک تحصیلی و رشته دانشگاهی کارکنان شرکت به ویژه افراد هیات مدیره باید در ارتباط با تخصص و زمینه فعالیت شرکت باشد. ارتباط میان زمینه فعالیت شرکت و رشته تحصیلی کارکنان به ویژه اعضای هیات مدیره موجب تاثیر مثبت در رتبه مشاور و موارد دیگر خواهد شد.

در نظر داشته باشید هیچ یک از اعضای هیات مدیره شرکت نباید کارمند رسمی دولت باشند. همچنین داشتن سابقه کار در مراکز و سازمان های دولتی یک نکته مثبت برای اخذ رتبه مشاور است. بنابراین مدارک تحصیلی کارکنان، رتبه کنکور هر یک از آنها، سابقه کاری آنها در کنار مدارک و اسناد مالی شرکت می بایست در سایت ساجات بارگذاری شود.

 

رضایت کارفرما و رتبه مشاور سدسازی

یکی از مواردی که موجب می شود اخذ رتبه مشاور سدسازی برای شرکت شما آسان تر و سریع تر انجام شود ارائه مدارک پروژه های سابق است. در واقع ارائه مدارک و اسنادی که نشان دهد کارفرمایان گذشته شما رضایت بالایی از اجرای پروژه ها توسط شما دارند موجب تسریع در اخذ رتبه خواهد شد. به طور کلی ارائه میزان رضایت کارفرمایان از پروژه های گذشته و اکنون یک امر مثبت در اخذ رتبه تلقی می شود.

 

 

4.5/5 - (8 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان