اخذ رتبه مشاور ترافیک و حمل و نقل

 

اخذ رتبه مشاور ترافیک و حمل و نقل
اخذ رتبه مشاور ترافیک و حمل و نقل

 

نحوه اخذ رتبه مشاور ترافیک و حمل و نقل

 

اخذ رتبه مشاور ترافیک و حمل و نقل یکی از مواردی است که می بایست آن را در گروه راه و ترابری جای داد. امروزه بحث حمل و نقل و ترافیک یکی از مباحثی است که بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این مباحث همچنین به دلیل این که پولساز و سودآور میباشد طرفداران زیادی دارند. به همین دلیل شرکت های زیادی برای انجام امور مربوط به ترافیک و حمل و نقل تاسیس شده و خدمت می کنند. با ما همراه باشید تا در خصوص کسب رتبه و ارتقا رتبه برای شرکت هایی که مشاور ترافیک و حمل و نقل می باشند مطالبی را ذکر کنیم.

 

تخصص های لازم برای اخذ رتبه مشاور ترافیک و حمل و نقل

 

ترافیک و حمل و نقل زیر گروه رشته های مربوط به راه و ترابری است. برای رتبه مشاور ترافیک و حمل و نقل رشته های تحصیلی را می توان در سه اولویت جای داد. با توجه به اولویت های ذکر شده رتبه های مشاور برای این شرکت ها را می توان در سه دسته جای داد. برای اخذ هر رتبه می بایست رشته های تخصصی مربوط به آن اولویت را در شرکت جذب نمود. اولویت اول برای کسب رتبه سوم ترافیک و حمل و نقل در گروه راه و ترابری عبارتند از راه و ترابری و برنامه ریزی حمل نقل که ترافیک نیز نامیده می شود. بنابراین اگر شرکت شما قصد اخذ گرید مشاور ترافیک و حمل و نقل شماره سه را دارد می بایست این دو تخصص را در اختیار داشته باشد.

رشته های تحصیلی که در زیر گروه دوم راه و ترابری جای می گیرند برای اخذ رتبه مشاور ترافیک و حمل و نقل درجه دو به شرح زیر می باشند. راه و ساختمان – عمران، نرم افزار، اقتصاد، مهندسی صنایع رشته های دانشگاهی هستند که اولویت دوم را دارند. بنابراین برای گرید مشاور ترافیک و حمل و نقل درجه دو جذب دانش آموخته های این رشته های تحصیلی الزامی است. رشته های تحصیلی با اولویت سه نیز عبارتند از مهندسی راه آهن، محیط زیست، شهرسازی، برنامه ریزی شهری و طراحی شهری. بنابراین در صورتی که قصد دریافت رتبه سه مشاور راه و ترابری را دارید می بایست این رشته ای تحصیلی را جذب کنید.

 

تخصص های لازم برای اخذ رتبه مشاور ترافیک و حمل و نقل
راهنمای تخصص های لازم برای اخذ رتبه مشاور ترافیک و حمل و نقل

 

شرایط لازم برای اخذ رتبه مشاور ترافیک و حمل و نقل

 

برای اخذ رتبه مشاور ترافیک و حمل و نقل و انواع دیگر رتبه های مشاور در گروه های دیگر می بایست شرایط مشخصی در اختیار داشت. به طور کلی برای کسب رتبه می بایست شرکت با نام و برند مخصوص ثبت شده باشد. شرکت هایی که ثبت شده اند می توانند در مناقصه های مختلف دولتی و غیر دولتی شرکت کنند.

البته اگر امتیاز یک شرکت حقیقی که ثبت نشده است و یک شرکت حقوقی ثبت شده برابر باشد و هر دو برای یک مناقصه ثبت نام کنند. طبق قانون مناقصه به شرکت حقوقی واگذار خواهد شد.بنابراین می بایست ابتدا به فکر ثبت شرکت بود و سپس به فکر اخذ رتبه مشاور و ارتقا آن باشید.

 

شرایط و مدارک لازم اخذ رتبه مشاور ترافیک و حمل و نقل
شرایط و مدارک لازم اخذ رتبه مشاور ترافیک و حمل و نقل

 

به طور کلی برای رتبه مشاور ترافیک و حمل و نقل می بایست به موارد زیر برای ثبت شرکت به نام افراد حقیقی توجه داشت.

 

اول این که فرد مورد نظر می بایست تابعیت ایران را داشته باشد. در صورت ذکور بودن فرد مورد نظر داشتن کارت پایان خدمت الزامی است. افرادی که عضو هیات مدیره شرکت هستند نمی توانند برای اخذ رتبه مشاور اقدام کنند. نکته دیگری که برای کسب رتبه مشاور مهم است، این است که فرد مورد نظر نباید کارمند رسمی دولت باشد.

شرایط لازم برای اخذ رتبه مشاور برای شرکت های حقوقی عبارتند از، وجود اساسنامه و اظهارنامه های مالیاتی شرکت و صورتجلسه های افراد مورد نظر. افرادی که در هیات مدیره شرکت عضو می باشند حداقل باید دارای مدرک لیسانس باشند. همچنین هیچ کدام از اعضای هیات مدیره شرکت نباید کارمند رسمی دولت و عضو شرکت های پیمانکاری باشند.

البته در صورتی که قصد اخذ رتبه بالاتر مشاور را دارید می بایست به برخی موارد دیگر توجه داشته باشید.به طور مثال برای اخذ رتبه مشاور ترافیک و حمل و نقل بالا باید مدرک تحصیلی اعضای هیات مدیره کارشناسی ارشد یا دکتری باشد. همچنین اعضای هیات مدیره می بایست مقاله های مرتبط با تخصص خود در مجله های بین المللی داشته باشند. داشتن سابقه فعالیت در شرکت ها و سازمان های دولتی مفید و موثر است. معدل مقاطع مختلف و رتبه کنکور هر یک از اعضای هیات مدیره بر دریافت رتبه مشاور اهمیت دارد.

 

برای اخذ رتبه مشاور چه مدارکی لازم است؟

ابتدا لازم است تمام مدارک و اسناد مربوط به شرکت را در سایت ساجات ثبت کنید. این اسناد و مدارک شامل اساسنامه، اظهارنامه و انواع روزنامه های مربوط به ثبت شرکت می باشند. ارائه آدرس کامل و دقیق شرکت نیز الزامی و ضروری است. همچنین ارائه مدارک تحصیلی و شناسایی افراد مشغول به خدمت در شرکت و گواهی تامین اجتماعی اهمیت دارد.

 

 

4.1/5 - (9 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان