اخذ کارت پیمانکاری شهرداری

 

اخذ کارت پیمانکاری شهرداری
اخذ کارت پیمانکاری شهرداری

 

 شرایط اخذ و تمدید کارت پیمانکاری شهرداری

 

شهرداری ها در تمام شهرهای دنیا، وظیفه مدیریت و برنامه ریزی را برای اداره هر چه بهتر شهر ها بر عهده دارند. در دهه های اخیر، به علل مختلفی از جمله، افزایش مهاجرت روستائیان به شهرها، رشد طبیعی شهرها، مخاطرات طبیعی، عوامل فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی، شهرها پر جمعیت تر و بزرگ تر شده اند. طبیعتاً با بزرگ تر شدن شهرها، مسائل و مشکلات آنها، مدیریت آنها، خدمات رسانی به آنها و … نیز بیشتر و پیچیده تر می شود. از این رو وظایف شهرداری ها نیز سنگین تر می گردد.

شهرها به مانند یک سیستم هستند؛ و نگاه تک بعدی در مدیریت آنها، نمی تواند جوابگوی بسیاری از مسائل و معضلات شهری باشد؛ به همین سبب رویکرد و مدیریت شهرداری در اداره شهرها، باید رویکردی چند بعدی و سیستمی باشد. از مهمترین مشکلاتی که امروزه شهرها و به تبع آن شهرداری ها، با آن مواجه هستند، می توان حمل و نقل شهری، ترافیک شهری، آلودگی هوا، بافت های فرسوده شهری، حومه ها و حاشیه های شهری و … را نام برد.

شهرداری ها برای کاهش مسائل و مشکلات شهری، نیارمند استفاده از مشارکت شهروندان در اداره شهر ها می باشند. این قضیه در شهرهای اروپایی، بویژه اروپای غربی و همچنین آمریکای شمالی، قدمتی طولانی دارد. اما در کشور ما، سابقه آن به بیش از دو دهه نمی رسد. تا قبل از دهه ۸۰ هجری شمسی، مردم شهرها تقریباً هیچ نقشی در انتخاب شهردار نداشتند و شهردار از سوی فرمانداری های شهرها، استانداری ها و نهایتاً وزارت کشور منصوب می شدند. اما در دو دهه اخیر، با برگزاری انتخابات شوراها، نقش مردم در انتخاب شهرداران بسیار پر رنگ تر شده است؛ زیرا شهرداران توسط شوراهای اسلامی شهرها انتخاب می شوند.

 

نکات مهم در اخذ کارت پیمانکاری

وظایف عمده شهرداری ها، فراهم سازی بسترهای لازم برای ساختن شهری پویا می باشد که ساکنان آن، از زندگی در آن شهر لذت ببرند. شهرداری ها با انجام فعالیت های متنوع فرهنگی و اجتماعی و ساخت و تجهیز مراکز فرهنگی، می توانند نقش زیادی در ارتقاء علمی و فرهنگی ساکنان شهر ها ایفا کنند. از دیگر وظایف اساسی شهرداری ها، تحقق توسعه پایدار شهری می باشد. منظور از توسعه پایدار شهری، رشد و ارتقاء شهرها در تمام جنبه های فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و زیست محیطی می باشد. بدیهی است اگر تنها به یک جنبه و یا جنبه های خاصی از موارد ذکر شده در شهرها، توجه شود، مفهوم توسعه پایدار شهری محقق نمی شود.

بسیاری از فعالیت ها و وظایف ذکر شده برای شهرها، طبیعتاً توسط خود شهرداری ها و نیروهای انسانی آنها انجام نمی شود؛ زیرا شهرداری ها توان لازم برای انجام همه این فعالیت ها در شهرها، بویژه شهرهای با جمعیت میلیونی و کلان شهرها را ندارند؛ از این رو اغلب فعالیت های اقتصادی، عمرانی، فرهنگی، اجتماعی و … در شهرها به پیمانکاران شهرداری ها واگذار می گردد؛ و در واقع شهرداری ها با بستن قرارداد، وظایف شهری خود را به پیمانکاران و شرکت های پیمانکاری واگذار کرده و خود نقش ناظر را ایفا می کنند.

شرکت های پیمانکاری، شرکت هایی هستند که در امور اجرایی، فنی، حمل و نقل، عمرانی، طراحی، ساخت، سازماندهی، نصب و پیاده سازی، نقشی مهم و کلیدی بر عهده دارند.این شرکت ها برای انجام فعالیت های خود، قبل از هر اقدامی، می بایست شرکت خود را در اداره ثبت شرکت ها، به ثبت رسمی و قانونی برسانند و برای ادامه فعالیت، توسعه و گسترش فعالیت های خود و ماندن در چرخه رقابت با دیگر شرکت ها، موفق به اخذ رتبه شوند.

 

دلیل اخذ کارت پیمانکاری شهرداری

به این ترتیب، شرکت های پیمانکاری، با داشتن شرایط حقیقی و حقوقی، موفق به اخذ رتبه و همچنین، صلاحیت اخذ کارت پیمانکاری را دریافت می کنند.منظور از دارا بودن شرایط حقیقی شرکت های پیمانکاری، داشتن تابعیت ایرانی، عدم سوء پیشینه موثر، عدم ممنوعیت یا محرومیت کاری، عضویت سازمان اسناد و کارت پایان خدمت یا معافیت از سربازی می باشد.منظور از شرایط حقوقی شرکت های پیمانکاری نیز، عدم سوء پیشینه مؤثر، عدم ممنوعیت یا محرومیت کاری، عضویت در سازمان اسناد و عدم فعالیت و عضویت شرکا و مدیران سهام دار در شرکت های مهندسین مشاور می باشد؛ بنابراین شرکت های پیمانکاری، با اخذ، تمدید و ارتقاء رتبه پیمانکاری شرکت خود، می توانند تقاضای اخذ کارت پیمانکاری، با توجه به نوع فعالیت و چارچوب کاری شرکت نمایند.

شرکت های پیمانکاری شهرداری، از جمله شرکت های پیمانکاری هستند که در حوزه معاونت فنی- عمرانی طرح تحول، از سال ۱۳۸۷ تا کنون ایجاد شده اند. هدف از این طرح، افزایش سطح کیفی و کمی فعالیت پیمانکاران شهرداری ها، افزایش توان اجرایی پیمانکاران شهرداری ها، افزایش سرعت فعالیت و پیگیری امور و همچنین ارتقاء عملکرد پیمانکاران شهرداری ها می باشد. بدیهی است هرچه توان فنی، اجرایی و عمرانی پیمانکاران شهرداری ها بالا برود، سرعت حل مسائل و مشکلات شهری نیز بیشتر می شود؛ و یک رابطه مستقیم، بین این دو برقرار می باشد.

 

مهم ترین عناوین در ارتباط با شرکت های پیمانکاری شهرداری عبارتند از:

  • منظور از شرکت های پیمانکاری شهرداری
  • اخذ کارت شرکت های پیمانکاری شهرداری
  • چگونگی ثبت نام برای دریافت کارت پیمانکاری شهرداری
  • مدارک لازم جهت اخذ کارت پیمانکاری شهرداری
  • مدارک لازم جهت دریافت کارت پیمانکاری شهرداری( پیمانکاران حقیقی)
  • مدارک لازم جهت اخذ کارت پیمانکاری شهرداری (پیمانکاران حقوقی)
  • حوزه های مرتبط با کارت پیمانکاری شهرداری
  • شرایط تمدید کارت پیمانکاری شهرداری
  • اخذ کارت پیمانکاری شهرداری در مؤسسه نیک پارس

 

منظور از شرکت های پیمانکاری شهرداری

 

شرکت های پیمانکاری شهرداری، شرکت هایی هستند که زیر نظر مستقیم شهرداری فعالیت می کنند؛ و حوزه کاری آنها بیشتر در زمینه امور شهرداری ها خواهد بود. شهرداری تهران واقع در اداره کل هماهنگی مناطق و سازمان ها، به سبب ایجاد هماهنگی بهتر، ارتقاء عملکرد و بهبود شرایط کاری در راستای استاندارد های حرفه ای، بخشی را با عنوان کمیته های فنی و عمرانی در نظر گرفته است؛ که عمده فعالیت آنها، در ارتباط با شرکت های پیمانکاری شهرداری می باشد.

شرکت های پیمانکاری بعد از اخذ رتبه، می توانند اقدام به اخذ کارت پیمانکاری شهرداری نمایند؛ و به این ترتیب، از مناقصات و مزایده های دولتی، به نحو مطلوب بهره مند شوند.

 

اخذ کارت شرکت های پیمانکاری شهرداری

 

اخذ کارت پیمانکاری شهرداری، مقوله ای جدا از اخذ رتبه یا گرید می باشد.  معمولاً شهرداری ها دارای مراجع و کمیته های ذی صلاح برای ارزیابی و بررسی شایستگی و صلاحیت شرکت های پیمانکاری شهرداری هستند؛ که به موجب آن، شرایط فنی و اجرایی و مالی و تجهیزاتی شرکت ها را زیر نظر داشته و در صورت دارا بودن شرایط لازم و استاندارد،  کارت پیمانکاری شهرداری برای این نوع شرکت ها، صادر می شود.

کارشناسان مجرب کمیته فنی و عمرانی شهرداری، ضمن بررسی هر یک از مدارک از جمله: مدارک تحصیلی و شناسایی مدیر عامل شرکت، مدارک کلیه اعضای شرکت های پیمانکاری شهرداری، گواهی و مجوزهای فعالیت شرکت های پیمانکاری شهرداری، فهرست امکانات اصلی و فرعی شرکت های پیمانکاری شهرداری، گواهی رتبه شرکت های پیمانکاری و غیره را جهت دریافت کارت پیمانکاری شهرداری بررسی نموده، و جهت سهولت کار و پیگیری شرکت های پیمانکاری شهرداری، کد رهگیری به آنها تعلق می گیرد؛ و بعد از بررسی، پذیرش یا رد اخذ کارت پیمانکاری شهرداری، به شرکت های پیمانکاری، از طریق کمیته، بر روی وب سایت شهرداری اعلام می گردد.

در اخذ کارت شرکت های پیمانکاری شهرداری، نشانه ای بر مطرح شدن، شناخته شدن و انسجام و هماهنگی کامل پیمانکاران و شرکت های پیمانکاری می باشد.

اخذ کارت پیمانکاری شهرداری، درست موازی و هم راستا با رتبه بندی شرکت های پیمانکاری است که از نظر کارشناسان، جزوه مهم ترین اقدامات شرکت های پیمانکاری، برای گسترش و  بهبود توان کار و فعالیت های اجرایی مطلوب تر، نسبت به سایر شرکت ها می باشد.

 

مدارک و نکات لازم در تغییر آدرس شرکت
اخذ کارت شرکت های پیمانکاری شهرداری

 

چگونگی ثبت نام جهت اخذ کارت پیمانکاری شهرداری

 

برای ثبت نام جهت اخذ کارت پیمانکاری شهرداری، ابتدا باید مشخصات و اطلاعات مدیر عامل تکمیل گردد؛ و سپس سوابق مدیر عامل شرکت پیمانکاری شهرداری لیست شود. در ادامه نیز اطلاعاتی نظیر، سوابق کاری شرکت پیمانکاری شهرداری، مشخصات اعضای شرکت پیمانکاری شهرداری، لیست امکانات فنی، تأسیساتی و ماشین آلات شرکت پیمانکاری شهرداری، رتبه شرکت پیمانکاری شهرداری کسب شده از معاونت فنی و عمرانی استانداری، و دیگر امکانات جانبی شرکت های پیمانکاری شهرداری، ارائه گردد.

 

مدارک لازم جهت اخذ کارت پیمانکاری شهرداری

 

  • ارائه کپی کلیه مدارک شناسایی مدیر عامل، اعضای هیأت مدیره و تمامی اعضای شرکت های پیمانکاری.
  • ارائه کپی کلیه مدارک تحصیلی مدیر عامل، اعضای هیأت مدیره و تمامی اعضای شرکت های پیمانکاری.
  • ارائه گواهی اخذ رتبه از مراجع مرتبط و ذی صلاح اخذ رتبه.
  • ارائه لیست امکانات تجهیزاتی و ماشین الات شرکت های پیمانکاری.
  • ارائه لیست امکانات اصلی شرکت های پیمانکاری.
  • ارائه لیست امکانات جانبی یا فرعی شرکت های پیمانکاری.
  • ارائه لیست افراد امتیاز آور شرکت های پیمانکاری.
  • ارائه مستنداتی بر گرفته از سوابق قبلی شرکت های پیمانکاری.

 

مدارک و فرآیند لازم جهت اخذ کارت پیمانکاری شهرداری (پیمانکاران حقیقی)

  1. ارائه اطلاعات افراد حقیقی شرکت های پیمانکاری.
  2. ارائه شماره های تماس و آدرس دقیق افراد حقیقی شرکت های پیمانکاری.
  3. تعیین رسته مورد نظر.
  4. ارائه تأییدیه ها و گواهینامه های شرکت های پیمانکاری.
  5. دریافت کد رهگیری و پیگیری روند اخذ کارت پیمانکاری شهرداری برای افراد حقیقی.
  6. بعد از تأییدیه، دریافت کارت پیمانکاری شهرداری از سایت شهرداری قابل دریافت خواهد بود.

 

راهنمای مدارک و فرآیند لازم جهت اخذ کارت پیمانکاری شهرداری ( پیمانکاران حقوقی)

  • ارائه اطلاعات اساسی شرکت نظیر، نام شرکت، شناسه شرکت، شماره ثبت، کد اقتصادی شرکت، تاریخ شروع فعالیت شرکت و … .
  • تعداد پرسنل شرکت پیمانکاری با توجه به بیمه آنها.
  • نحوه و میزان کارکرد یا عملکرد پیمانکار.
  • ارائه لیست مدیران و دو نفر از اعضای هیأت مدیره شرکت پیمانکاری.
  • ارائه اطلاعاتی از قبیل، نام و نام خانوادگی، شماره تماس و ایمیل نماینده حقوقی شرکت پیمانکاری.
  • ارائه اطلاعات شرکت نظیر، آدرس، شماره تماس، وب سایت، کدپستی، برند یا لوگوی شرکت پیمانکاری البته بعد از ثبت برند .
  • ارائه تصویر درج آگهی شرکت، بر اساس آخرین تغییرات و زمان تأسیس شرکت.
  • ارائه لیست اموال منقول و غیر منقول شرکت پیمانکاری.
  • ارائه اطلاعات جامع شرکت پیمانکاری شامل، گردش مالی یک ساله شرکت، اساس نامه شرکت، مالیات بر ارزش افزوده شرکت، گواهی شایستگی و صلاحیت کاری شرکت، گواهی عدم ورشکستگی یا چک برگشتی از شرکت و غیره.
  • دریافت کد رهگیری و پیگیری روند اخذ کارت پیمانکاری شهرداری برای افراد حقوقی(یا نماینده شرکت پیمانکاری).
  • بعد از تأییدیه، کارت پیمانکاری شهرداری از طریق سایت شهرداری قابل دریافت خواهد بود.

 

حوزه های مرتبط با کارت پیمانکاری شهرداری

 

کارت پیمانکاری شهرداری شامل حوزه های مختلفی به شرح زیر می باشد:

  1. معاونت حمل و نقل و ترافیک.
  2. معاونت فنی و عمرانی.
  3. سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات.
  4. سازمان عمرانی مناطق.
  5. سازمان بوستان ها و فضای سبز.
  6. آتش نشانی.
  7. سازمان مدیریت پسماند.
  8. سازمان زیبا سازی.
  9. سازمان فرآورده های کشاورزی.
  10. سازمان میوه و تره بار.
  11. ستاد واحد اتوبوس رانی.
  12. سازمان بازرسی.
  13. سازمان صنایع و مشاغل شهر.
  14. ستاد شهروندی.
  15. سازمان نوسازی.
  16. سازمان بازنشستگی.
  17. معاونت امور اجتماعی و فرهنگی.

 

کارت پیمانکار شهرداری
شرایط تمدید کارت پیمانکاری شهرداری

 

شرایط تمدید کارت پیمانکاری شهرداری

کارت های پیمانکاری شهرداری در گذشته به صورت غیر الکترونیکی بوده است؛ که شرکت ها می بایست برای تمدید آن، به شکل حضوری و با پروسه ای زمان بر و طاقت فرسای اداری مواجه می شدند؛ اما امروزه اخذ کارت پیمانکاری شهرداری به صورت الکترونیکی و بسیار ساده و راحت، در دسترس بوده و برای تمدید آن نیز شرکت پیمانکاری لازم است، شرایط زیر را داشته باشند:

  1. داشتن حداقل مدرک لیسانس برای مدیر عامل شرکت های پیمانکاری.
  2. داشتن گواهی صلاحیت و شایستگی کاری از طرف استانداری برای شرکت های پیمانکاری.
  3. کسب حداقل۳/۲ (دو سوم) امتیاز برای اعضای هیأت مدیره شرکت های پیمانکاری.

 

اخذ کارت پیمانکاری شهرداری در مؤسسه نیک پارس

ثبت شرکت و اخذ رتبه نیک پارس، آماده ارائه خدمات به شرکت های پیمانکاری شهرداری، جهت اخذ کارت پیمانکاری، تمدید کارت های الکترونیکی و هوشمند پیمانکاری، اخذ رتبه و دریافت کارت پیمانکاری شهرداری، مشاوره و راهنمایی در چارچوب کار پیمانکاری شهرداری، کمک به روند تسریع فرایند اخذ کارت پیمانکاری می باشد؛ از این رو پیمانکاران، کارفرمایان و شرکت های پیمانکاری شهرداری ها می توانند برای کسب آگاهی و اطلاعات در زمینه های مرتبط با اخذ کارت پیمانکاری شهرداری، به مشاورین و متخصصان مؤسسه نیک پارس، با شماره تماس ۰۲۱۲۲۸۸۱۲۳۵ و یا  به وب سایت مؤسسه به آدرس اینترنتی nikepars.com مراجعه فرمایند.

4.7/5 - (7 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان