ویژگی شرکت با مسئولیت محدود و فرق شرکت سهامی با مسئولیت محدود

 

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود
ویژگی شرکت با مسئولیت محدود

 

شرایط ثبت شرکت با مسئولیت محدود

 

یکی از رایج ترین، کارهای ثبتی در امور حقوقی در کشور، ثبت شرکت با مسئولیت محدود است. این کار زمانی انجام می پذیرد که چند نفر دوست و یا اعضای یک خانواده بخواهند در ابتدا کسب و کار کوچکی با هدف تجاری ایجاد کنند که در این زمینه بایستی به ثبت شرکت با مسئولیت محدود روی بیاورند. در ادامه در خصوص ویژگی های آن و هم چنین مراحل مربوط به تاسیس و راه اندازی یک شرکت با مسئولیت محدود و هم چنین تفاوت های آن با شرکت سهامی خاص و عام می پردازیم.

 

ویژگی شرکت با مسئولیت محدود

 

در قانون مربوط به ثبت شرکت ها آمده است که زمانی شخص می تواند شرکتی را به ثبت برساند که حداقل یک شریک دیگر داشته باشد. برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود با حداقل ۲ نفر هم می توان این کار را انجام داد. یعنی ۲ نفر که با هم دوست و یا فامیل هستند و تصمیم به یک فعالیت تجاری دارند و قصد دارند کسب و کار آن ها به رسمیت شناخته شود، ثبت شرکت با مسئولیت محدود را انجام می دهند.

به مانند دیگر شرکت های ثبتی، مسئولیت محدود باید از یک مدیر عامل به علاوه یک یا چندین اعضای هیئت مدیره تشکیل شده باشد، هم چنین قواعد مربوط به تنظیم اساسنامه شرکت، کپی کارت ملی و شناسنامه تمامی شرکاء کاری و هم چنین قوانین مربوط به انتخاب نام شرکت به مانند دیگر شرکت های تجاری و غیر تجاری است.

 

انتخاب اسم شرکت با مسئولیت محدود

برای انتخاب یک نام تجاری برای کسب و کار خود، بایستی از واژه هایی استفاده کنیم که اولا زیاد پیچیده و سخت نباشد و در فرهنگ لغت ما به ثبت رسیده باشد. این کار هم باعث برندسازی بهتر مجموعه ما در ذهن مشتری می شود و هم این که، اداره ثبت شرکت ها، اسم ها و واژگان غریبه و فرهنگی را تایید نمی کند.

هم چنین نکته ی دیگری که در انتخاب نام شرکت با مسئولیت محدود مهم است، نیاوردن اسم هیچ کدام از شرکای تجاری، در کنار نام شرکت است. نکته ای که در ارتباط با اسم آن مهم است و ذکر نکته دیگری که به احتمال فراوان شما هم آن را شنیده اید ، به کار بردن ۲ اسم خاص در کنار یک اسم عام برای اسم شرکت است.

 

ثبت شرکت با مسئولیت محدود
ثبت شرکت با مسئولیت محدود

 

فرق شرکت سهامی با مسئولیت محدود

 

تفاوت های زیادی در ساختار شرکت سهامی با شرکت با مسئولیت محدود موجود است، که در این جا لازم می دانیم از مهم ترین این موارد صحبت کنیم.

  • مهم ترین تفاوتی که در ارتباط با ساختار شرکت با مسئولیت محدود با دیگر شرکت ها وجود دارد، تفاوت در تعداد شرکاء و سهامداران شرکت است که همان طور گفته شد برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود، حداقل با ۲ نفر امکان پذیر است. اما برای ثبت شرکت سهامی خاص، بایستی حداقل ۵ نفر اعضای هاما شرکت های سهامی گاها برای اهداف غیر تجاری، نیز به ثبت می رسند.
  • حداقل سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود، یک صد هزار تومان است ولی برای شرکت های سهامی این عدد به پانصد هزار تومان می رسد و تفاوت مهم در این سرمایه ها، بایستی تمامی سرمایه ای که شریکان در ابتدای کار در هنگام ثبت شرکت با مسئولیت محدود در نظر گرفته اند به حساب شرکت ریخته شود، ولی برای شرکت سهامی این گونه نیست و تنها لازم است ۳۰ درصد از سرمایه شریکان در اختیار شرکت قرار گرفته شود.
  • تمامی سود و زیان یک شرکت با مسئولیت محدود، مرتبط با میزان سرمایه گذاری است که آن ها انجام داده اند، در حالی که در برخی از شرکت های سهامی این گونه نیست و میزان سرمایه گذاری افراد به صورت تضمینی بایستی به آن ها پس داده شود.

 

راه اندازی شرکت با مسئولیت محدود

جهت امور حقوقی و مشاوره ای مربوط به ثبت شرکت با مسئولیت محدود، شرکت نیک پارس در این زمینه با شما همراه خواهد بود و در ابتدا تا انتهای مسیر، به شما عزیزان در این زمینه مشاوره خواهد داد، تا از عواقب ناشی از کارهایی که در هنگام ثبت انجام داده اید و ممکن است در آینده برای شما مشکل زا باشد در امان باشید. هم چنین پیشنهاد می کنیم تمامی مراحل اداری و ثبتی مربوط به این امور را به دست کارشناسان ما در این زمینه واگذار نمایید تا به صورت تضمینی، برای شما انجام گیرد.

اگر شما کسب و کاری جدید و نوپا دارید و خود به تنهایی در حال انجام فعالیت اقتصادی هستید و یا حداقل یک شریک در کنار خود دارید و احتمال می رود در آینده ای نزدیک تعداد افراد بیشتری را برای این فعالیت تجاری جذب کنید، پیشنهاد می کنیم که به فکر راه اندازی شرکت با مسئولیت محدود باشید.

مزیت های زیادی در ارتباط با ثبت شرکت موجود است که ایجاد قرار دادهای رسمی به نام شرکت، رسمی نشان دادن کسب و کار شما جهت افزایش اعتماد مشتریان و بسیاری از موارد دیگر تنها گوشه ای از این مزایا است. پس پیشنهاد می کنیم هر چه سریع تر کار ثبتی خود را به دست مشاوران ما واگذار کنید تا در کوتاه ترین زمان ممکن بتوانیم کار ثبتی و حقوقی شما را انجام دهیم.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان