مراحل و مدارک ثبت نمایندگی شرکت خارجی

 

رتبه مشاور
مراحل و مدارک ثبت نمایندگی شرکت خارجی

 

شرایط ثبت نمایندگی شرکت خارجی

 

یکی از فعالیت های بسیار مهیج برای اشخاص و سازمان هایی که در زمینه های تجاری فعالیت می کنند، گرفتن نمایندگی از سوی برند و شرکتی معتبر از سوی خارج از کشور است. برای این کار بایستی مدارک و مراحل ثبت نمایندگی شرکت خارجی، مهیا شود.

با ثبت نمایندگی شرکت خارجی در ایران، اشخاص و افراد متقاضی می توانند از حمایت های مادی و معنوی، شرکت خارجی و هم چنین دولت جمهوری اسلامی ایران بهره مند شوند. به همین دلیل لازم دانستیم که مراحل و قوانین ثبت نمایندگی شرکت خارجی در ایران را برای شما عزیزان بازگو کنیم و راهنمای کامل این فعالیت را به شما عزیزان توضیح دهیم.

 

مدارک ثبت نمایندگی شرکت خارجی

 

  • اولین فعالیت برای این کار ثبتی انجام می گیرد بایستی کد فراگیر ملی از سوی اشخاص حقیقی و حقوقی در سایت سازمان امور مالیاتی دریافت شود. برای این فعالیت کافی است اطلاعات مربوط به فرد متقاضی و شرکت نماینده در سایت وارد شود تا در سریع ترین زمان ممکن این کد دریافت شود.
  • بعد از دریافت این کد از سوی شرکت خارجی، تصویر آن بایستی به اداره ثبت شرکت ها در هنگام درج اطلاعات ارسال شود تا مرحله اول، ثبت نمایندگی شرکت خارجی تمام شود.
  • مرحله بعدی آن نوبت به درخواست کتبی شرکت خارجی یا به اصطلاح مادر، در خصوص گسترش فعالیت خود و هم چنین اخذ نمایندگی در ایران است. بایستی به این نکته دقت داشته باشید که شرکت از هر نظر فعالیت قانونی در زمینه اختیارات خود انجام دهد و اگر فعالیت شرکت، مربوط به حوزه های تجویز شده از سوی وزارت کار و رفاه اجتماعی و هم چنین وزارت صنعت و معدن نباشد، نمی توان نمایندگی آن را بر عهده گرفت.

هم چنین نکته مهم دیگری که در خصوص این کار حقوقی لازم است که گفته شود. باید. کشور مربوط به شرکت خارجی، اجازه ثبت نمایندگی برای برندهای مشهور کشور ما بعد از ثبت برند را صادر کرده باشد که در غیر این صورت نمی توان این کار را انجام داد.

  • مرحله بعدی نوبت به تحویل تمامی مدارک شرکت خارجی به کنسولگری ایران در آن کشور است. همان طور که اطلاع دارید این مدارک شامل اساسنامه، اطلاعات مربوط به اعضای شرکت، آگهی تاسیس و ثبت آن و هم چنین تغییرات کلی در روند اجرایی شرکت است که به صورت رسمی ثبت شده باشد.

 

چگونگی ثبت شرکت نمایندگی خارجی
چگونگی ثبت شرکت نمایندگی خارجی

 

نکات مهم در ثبت نمایندگی خارجی

 

  • پس از تحویل این مدارک به کنسولگری ایران در آن کشور، نوبت به ترجمه رسمی مدارک می رسد که بایستی توسط مراجع معتبر قوه قضاییه انجام می پذیرد و بعد از تایید آن به سراغ مرحله بعدی می رویم.
  • نوشتن دلایل مربوط به اخذ شعبه در ایران بایستی توسط شرکت مادر شکل گیرد. این موارد را می توان با کمک مشاوره های فعال در این زمینه انجام داد تا به راحتی بتوان دلایل و طرح توجیهی این فعالیت را پیدا کرد و نوشت.
  • آوردن اختیارات و محدوده فعالیت شرکت نمایندگی و شعبه آن در ایران از موارد مهم انجام این کار ثبتی است. بایستی به صورت دقیق و صریح این موارد توسط شرکت مادر، تعیین شود.
  • برآورد دقیقی از نیروی انسانی و خارجی مورد نیاز، توسط شرکت مادر بایستی صورت بگیرد. این برآورد هر چه دقیق تر و کامل تر باشد در پیشبرد اهداف ثبتی شرکت موثر است.
  • مورد دیگری که در هنگام امور ثبتی شعبه شرکت های خارجی بسیار پراهمیت است، نحوه تامین منابع مالی و سرمایه گذاری در این زمینه است. که بایستی واضح و آشکار باشد.
  • هم چنین ممکن است مدیریت شعبه های داخلی توسط افراد خارجی، توسط شرکت مادر صادر شود. به همین دلیل تصویر کاملی از گذرنامه این افراد بایستی داده شود. و برای اشخاص حقیقی ایرانی، تصویر کارت ملی و شناسنامه الزامی است.
  • در مرحله آخر بایستی تعهد کتبی شرکت مادر و نماینده در خصوص احتمال رد مجوز ثبت شعبه شرکت خارجی است، که در این هنگام بایستی انحلال قانونی آن شکل گیرد و از هر گونه فعالیت تجاری محروم شود. این کار زمانی شکل می گیرد که شرکت مادر نتواند برنامه ها و بودجه مورد نیاز نماینده را تامین کند و یا فعالیت آن ها غیر قانونی شود.

 

هزینه ثبت نمایندگی شرکت خارجی

 

هزینه ثبت شعبه شرکت خارجی، توسط کارشناسان و مشاوران شرکت نیک پارس تعیین می شود، اما قبل از هر چیزی باید اذعان شود که هزینه ثبت آن تقریبا مشابه ثبت شرکت های داخلی است. اما نکته ای که حائز اهمیت است میزان سرمایه شرکت خارجی و نمایندگی است که باید توسط کارشناسان حسابرسی دارائی و مالیات ثبت شود و هر سال نسبت به ثبت این میزان سرمایه اقدام شود.

مشاوره ثبت و صدور فعالیت مربوط به شرکت های نمایندگی در ایران، به صورت تخصصی و حرفه ای توسط تیم شرکت پارس انجام می پذیرد و کافی است که شما عزیزان جهت اطلاع دقیق از مراحل ثبت و صدور و هم چنین هزینه های مربوط به آن با شماره های قرار داده شده در داخل سایت تماس بگیرید.

 

4.5/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان