مدارک و مزایای ثبت برند

چگونگی مدارک و مزایای ثبت برند

 

آیا با مزایا و فواید ثبت برند آشنا هستید؟ آیا می دانید که چه سازمان ها و اشخاصی بایستی ثبت برند خود را انجام دهند؟ در این رابطه توضیح خواهیم داد و هم چنین به مدارک و جزئیاتی که برای ثبت برند ضروری است می پردازیم.

 

برندسازی
مدارک و مزایای ثبت برند

 

برند چیست؟

من اصطلاح جالبی برای تعریف برند دارم که در هیچ کدام از کتاب های فرهنگ لغت بدان اشاره نکرده است. در واقع برند به معنای خوب دیده شدن و زیاد دیده شدن است. شرکتی را برند می دانم که در زمینه فعالیت خود شناخته شده باشد و هر کسی که در آن زمینه فعالیتی که کار می کنیم، ما را بشناسد در واقع تبدیل به برند شده ایم.

اما هدف از ثبت برند در واقع جلوگیری از هر گونه سوءاستفاده ای که بسیار احتمال دارد در ارتباط با اسم ما انجام دهند. شما شرکت هایی مثل کاله و بیژن را در نظر بگیرید که هیچ کس نمی تواند محصولی تولید کند و به اسم آن ها بزند چون هم بسیاری از مردم این موضوع را به دلیل مشهوریت بالای این شرکت ها می دانند و هم این که ثبت برند انجام داده اند و برای برند خود نامی انتخاب کرده اند و در صورت سوءاستفاده های احتمالی در ارتباط با برند آن ها مورد پیگرد قانونی قرار خواهند گرفت.

پس اگر شما شخص و یا سازمانی هستید که به برند و شناخته شدن اهمیت می دهید باید هر چه سریعتر ثبت برند انجام دهید. توجه داشته باشید که هدف تمامی سازمان ها و شرکت ها، تبدیل به برند شدن حداقل در حوزه کاری مربوط به خود است، چون زمانی که برند شویم به راحتی مشتریان به ما اعتماد می کنند و هم این که می توان از اسم بزرگ و برند شده خود استفاده کنیم و محصولات و خدمات خود را گران تر و بیشتر بفروشیم.، چیزی شبیه به شرکت اپل که اگر دقت کرده باشید صاحب این شرکت ما پول برند خود را از مشتریان می گیریم به همین دلیل محصولات و خدمات خود را از سایر گوشی های اندرویدی، گران تر می فروشند.

 

مزایای ثبت برند

 

در متن بالا شرح مختصری از برند شدن ارائه کردیم و هم چنین نشان دادیم یکی از مراحل برند شدن این است که ثبت برند را انجام دهیم تا از هر سوءاستفاده های احتمالی جلوگیری به عمل بیاوریم. هم چنین مزیت دیگری که در ارتباط با ثبت برند موجود است، رسمی شدن پروسه برند و شناخته شدن فعالیت و محصولات سازمان در جامعه است و این که طبق اهداف و استراتژی های مربوط به برند شدن می توانیم فکر کنیم و امور خود را پیش ببریم.

عامل دیگری که مهم است و بایستی حتما به ثبت برند فکر کنیم، متمایز شدن علامت، لوگو، نشان تجاری و اسم برند است که ما از رقیبان فعال در حوزه خود متمایز می سازد و این مسئله به مشتریان سازمان به مرور زمان ثابت می شود و زمانی که اسم برند ما در ذهن آن تداعی می شود می توانند نام برند، لوگوی سازمان، رنگ مورد استفاده در برند ما و هم چنین بسیاری از موارد دیگر را به خاطر بیاورد، به فر مثال زمانی که نام ایرانسل را می شنویم، لوگوی شرکت، رنگ زرد مورد استفاده در این لوگو و هم چنین اسم برند در ذهن متداعی می شود.

پس اولین گام برای برند شدن این است که بایستی هر چه سریعتر نسبت به ثبت آن اقدام کنیم وگرنه زمانی که برند شویم و مردم به وسیله تبلیغاتی که انجام داده ایم، شرکت و یا شخص دیگری به راحتی می تواند از اسم ما جهت منافع خود استفاده کند بدون این که بتوانیم از وی شکایت کنیم.

 

برندینگ
مزایای ثبت برند

 

مدارک ثبت برند

 

جهت آوردن مدارک مورد نیاز جهت ثبت برند بایستی اشخاص را در دو دسته حقیقی و حقوقی تقسیم بندی کنیم. برای اشخاص حقیقی این موارد مورد نیاز است:

  • مدارک شناسایی مربوط به وی
  • جواز کسب مربوط به فعالیت مورد نظر
  • ارائه شکل نام برند در ابعاد ۱۰ در ۱۰ سانتی متر

 

برای اشخاص حقوقی:

  • کلیه مدارک شناسایی مدیران سازمان( اعضای هیئت مدیره)
  • کپی گرفتن از روزنامه ای که آگهی ثبت شرکت در آن صورت پذیرفته
  • ارائه جواز کسب فعالیت که شامل موارد پروانه بهره برداری، پروانه کسب، جواز تاسیس و حتی کارت بازرگانی می باشد.

در ضمن در صورت نداشتن هیچ کدام از موارد بالا، شرکت مشاورین نیک پارس، به شما در این زمینه کمک می کند که هر چه سریعتر بتوانید این مدارک را جهت ثبت برند خود دریافت کنید.

 

مدت اعتبارثبت برند

 

هر شرکت و یا شخصی که ثبت برند خود را انجام دهد، به مدت ۱۰ سال اعتبار دارد و تحت آن اسم برند قرار می گیرد. در مدت تمدید این اعتبار بایستی ۶ ماه قبل از این که این مدت به اتمام برسد نسبت به تمدید آن اقدام کرد که در غیر این صورت پروانه ثبت برند باطل و مجددا بایستی امور ثبتی مربوط به آن را انجام داد.

 

2.6/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان