صندوق های سرمایه گذاری

 

صندوق های سرمایه گذاری
صندوق های سرمایه گذاری

 

راهنمای صندوق های سرمایه گذاری

 

همه ما به منظور ارتقاء سطح اقتصادی خود و رسیدن به موفقیت های مالی گام های مختلفی را در طول زندگی برمیداریم. افرادی که در جایگاه خوبی ار لحاظ مالی قرار دارند، به خوبی می دانند آشنایی با روش های سرمایه گذاری از الزامات رسیدن به موفقیت های مالی به شمار می رود. با سرمایه گذاری صحیح می توان تا حدود زیادی در برابر تورم ایستادگی کرد و از ارزش دارایی خود محافظت نمود.

همان طور که می دانید پس انداز کردن پول نه تنها نفعی ندارد، بلکه موجب می شود رفته رفته بر اثر تورم ارزش اولیه سرمایه شما هم از بین برود. پس بهتر است به فکر یک روش مناسب برای سرمایه گذاری باشید. سرمایه گذاری در بورس یکی از راه های پرطرفدار و هیجان انگیز برای افزایش سرمایه است. روشی که می تواند ظرف مدتی کوتاه سرمایه شما را حتی چند برابر کند. اما برای درخشش و کسب موفقیت در این حوزه لازم است تا از دانش خوب و مهارت کافی برخوردار باشید. در صورتی که بدون اطلاعات قبلی پا به این عرصه بگذارید، باید تمام ریسک ها و جوانب آن را هم در نظر بگیرید. به همین جهت تعداد زیادی از افراد اگر چه به سرمایه گذاری علاقمند هستند، اما به دلیل نداشتن اطلاعات کافی در این سرمایه گذاری شرکت نمی کنند.

لازم به ذکر است که بازار بورس تنها راه سرمایه گذاری نیست. افرادی که تمایل دارند سرمایه خود را در مسیر رشد و ارتقاء قرار دهند، می توانند به روش های سرمایه گذاری غیر مستقیم در بازار بورس رجوع کنند. استفاده از صندوق های سرمایه گذاری از جمله این روش هاست که امروزه با استقبال بسیار خوبی از سوی سرمایه گذاران همراه شده است.

 

انواع صندوق های سرمایه گذاری

 

همان طور که پیشتر هم گفتیم عده ای از افراد به دلایل مختلف علاقه ای به سرمایه گذاری در بازار بورس ندارند. مشغله، نداشتن اطلاعات کافی، محدودیت زمانی و… از جمله عللی هستند که موجب می شود تا افراد از سرمایه گذاری در بورس اجتناب کنند. این افراد به دلیل کاهش ریسک، سرمایه خود را به صورت پس انداز در بانک ها قرار می دهند. به این ترتیب نه تنها کمکی به افزایش میزان سرمایه خود نمی کنند، بلکه به مروز زمان از ارزش مالشان می کاهند.

اگر جز آن دسته از افرادی هستید که مبلغی را به عنوان سرمایه ذخیره کرده اید، ما به شما پیشنهاد می کنیم به منظور افزایش بازده از صندوق های دارایی استفاده کنید. با کمک صندوق های سرمایه گذاری می توانید به مبلغ و سودی بیشتر از سودهای بانکی دست پیدا کنید.

به طور کلی می توان صندوق سرمایه گذاری را ترکیبی از اوراق مشارکت، اوراق بهادار و سهام دانست. صندوق سرمایه گذاری در واقع عملکردی شبیه به یک شرکت دارد. شرکتی که تعدادی از افراد مبالغی را به منظور سرمایه گذاری روی اوراق بهادار ذخیره می کنند. جالب است بدانید که این روزها بالغ بر ۱۱۵ میلیارد تومان سرمایه در صندوق ها بعد از ثبت شرکت در جریان است.

 

انواع صندوق های سرمایه گذاری
انواع صندوق های سرمایه گذاری

 

مزایای صندوق های سرمایه گذاری

 

  • از مهم ترین مزایای صندوق های سرمایه گذاری می توان به مدیریت درست و حرفه ای سرمایه اشاره کرد. با این روش می توان سرمایه های خرد را به بهترین شکل ممکن مدیریت کرد. مهم ترین ویژگی در این صندوق های یدارایی کمک گرفتن از افراد حرفه ای و کاربلد در نحوه سرمایه گذاری است. از همین رو هیچ نگرانی از بابت مدیریت پول وجود نخواهد داشت. این افراد می توانند به سرمایه گذاران خردی که اطلاعات کافی و درخوری ندارند، کمک نمایند. هدف اصلی این تحلیلگران و مدیران سرمایه گذاری بررسی و آنالیز دقیق و به موقع گزینه های خرید و فروش است. به این ترتیب می تواند بهترین انتخاب را برای یک عملکرد مطلوب و رسیدن به برترین میزان سود داشته باشند.
  • از دیگر ویژگی های مهم صندوق های دارایی می توان به کاهش ریسک آنها اشاره کرد. در این صندوق ها سبدهایی متنوع به سرمایه گذاران ارائه می شود که به میزان چشمگیری ریسک سرمایه گذاری را کاهش می دهد. این سبدها دارایی های نقدی مختلفی را شامل می شوند. به این ترتیب سرمایه گذار می تواند با پرداخت مبلغی خاص و خرید این سبدها در مقابل مخاطرات بازار بورس ایستادگی کند.
  • اطلاع رسانی دقیق و شفاف از دیگر ویژگی های مثبت صندوق ها است. به همین جهت هیچگونه نگرانی از بابت پیگیری روند کار وجود نخواهد داشت. زیرا عملکرد این صندوق ها به طور همزمان توسط سه سازمان بورس، متولی و حسابرس مورد بررسی قرار می گیرد و نتایج بررسی های آنها به طور مستمر به سمع و نظر سرمایه گذاران می رسد.

 

نکات مهم در صندوق سرمایه گذاری

  • سرمایه هایی که در صندوق های سرمایه گذاری در جریان هستند، در واقع پول نقد هستند و این از مهم ترین مزایای این صندوق ها به شمار می رود. به همین علت شما به عنوان یک سرمایه گذار هیچ نگرانی در این زمینه نخواهید داشت و می توانید هر زمان که تمایل داشتید، سرمایه خود را نقد کنید. زیرا واحدهای سرمایه گذاری شده بدون بروز هیچ مشکلی قابل فروش هستند.

 

مزایای صندوق های سرمایه گذاری
مزایای صندوق های سرمایه گذاری

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان