شرایط اخذ رتبه بندی شرکت و مزایای رتبه بندی شرکت

 

مراحل رتبه بندی شرکت
شرایط و مزایای رتبه بندی شرکت

 

شرایط رتبه بندی شرکت

 

رتبه بندی شرکت ها برای ادامه حیات و موفقیت روز افزون شرکت ها بسیار موثر و ضروری می باشد. به طوری که شرکتی که به دنبال به دست آوردن رتبه بندی در سطح خوب نباشد، در دنیای رقابتی امروزه نمی تواند به مدت طولانی دوام بیاورد. شرکت های دولتی و حتی شرکت های خارجی نیز طرف دار معامله کردن با شرکت های هستند که رتبه بندی شرکت بالایی را داشته باشند. هم چنین دولت و بخش های دولتی بیشتر تمایل دارند که با شرکت های رتبه بالا همکاری جدیدی را شروع کرده و ادامه دهند که در این صورت شرکت های خصوصی با پشتیبانی بخش های دولتی می توانند به خوبی رشد و توسعه پیدا کنند.

به همین دلیل رتبه بندی شرکت ها از موضوعات مورد بحث و تامل بر انگیزی می باشد که در ادامه مقاله سعی بر آن شده است تا در مورد انواع رتبه بندی شرکت ها، مزیت و شرایط مورد نیاز جهت کسب رتبه بندی شرکت ها اطلاعات مفیدی را ارائه کنیم.

 

انواع رتبه بندی شرکت

شرکت ها و کسب و کارها با توجه به نوع فعالیت خود به دسته های گوناگونی تقسیم می شوند. به همین دلیل نیز ما با انواعی از رتبه بندی ها مواجه هستیم که از جمله این رتبه بندی ها ی شرکت می توان موارد زیر را نام برد:

  • رتبه بندی مشاوران
  • رتبه بندی پیمانکاری
  • رتبه بندی شرکت های انفورماتیک
  • رتبه بندی شرکت های ساخت و ساز

که البته هریک از این گروه ها دارای زیر مجموعه ها و شرایط خاصی برای کسب رتبه بندی دارند که در ادامه به توضیح یکی از آنها، رتبه بندی مشاوران اشاره خواهیم کرد.

 

مزایای رتبه بندی شرکت مشاوران

از انواع شرکت های مشاور می توان به گروه های مطالعات آماری کشوری، فضای سبز و آبادانی، شرکتهای حمل و نقل عمومی اشاره کرد که رتبه بندی در این شرکت ها از اعداد ۱ تا ۳ می باشد و بیشترین رتبه بندی متغلق به شرکتی می باشد که توانسته عدد یک را کسب کرده باشد و عدد ۳ نیز کمترین سطح رتبه بندی را نشان می دهد. اگر حوزه کسب و کار شما در زمینه های ذکر شده می باشد می توانید اقدامات اصلاحی و مربوط به کسب بهترین و بالاترین گرید و رتبه بندی را از سازمان استاندارد رتبه بندی و ISQI به دست بیاورید و طبق آیین نامه ها و قوانین موجود عمل نمایید.

 

شرایط مورد نیاز برای اخذ رتبه بندی شرکت

 

از شرایط و مدارک مورد نیاز برای اخذ و دریافت رتبه بندی شرکت ها و کسب و کارها  می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ثبت اولیه شرکت ها در سازمان ثبت شرکت ها
  • ارائه تمام مدارک اولیه و شناسایی شرکت، هئیت مدیران و اعضای شرکت
  • عدم داشتن سوء پیشینه مدیران و اعضای هئیت مدیران
  • عدم شاغل بودن مدیران در شرکت ها و بخش های دولتی
  • داشتن سوابق کاری و مدارک لازم از سوابق کاری مدیران در زمینه حوزه ی فعالیت
  • مدیران ارشد شرکت ها بایستی مدارک بالاتری از سطح کارشناسی را داشته باشند.

 

نکته مهم شرایط اخذ رتبه بندی شرکت

شما می توانید با ارائه و و داشتن تمام مدارک ذکر شده درخواست دریافت رتبه بندی شرکت خود را داشته باشید و مراحل قانونی و اداری رتبه بندی را طی نمایید. البته بایستی توجه داشته باشید که در ارائه مدارک به سازمان مربوطه، کم و کاستی نداشته باشید تا دریافت رتبه بندی شما به تعویق نیافتاده و هزینه های عملیاتی شما را افزایش ندهد.

 

مزیت های رتبه بندی شرکت

 

مزایای فراوانی برای رتبه بندی شرکت ها وجود دارد که مدیران ارشد شرکت ها با توجه به این مزایا می توان گام در طی کردن مراحل رتبه بندی شرکت های خود داشته باشند. از جمله این مزیت ها رتبه بندی شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با رتبه بندی شرکتها می توانید نقاط قوت و ضعف خود را شناسایی کرده و اقدامات اصلاحی در مورد این نقاط انجام دهید.
  • با رتبه بندی شرکتها می توانید با نقاط تهدید و فرصت های روبروی شرکت و صنعت خود بهتر آشنا شده و تصمیمات به موقعی را بگیرید.
  • شما می توانید با رتبه بندی شرکت خود شانس همکاری با بخش های دولتی و هم چنین شرکت های خارجی در زمینه کسب و کار خود را به دست بیاورید
  • با رتبه بندی شرکت می توانید توجه و نظر بسیاری از سرمایه گذاران را به سوی خود جذب کنید و تحول عظیمی را در شرکت و کسب و کار خود به وجود بیاورید.

هم چنین با رتبه بندی شرکتها می توانید از جایگاه خود در حوزه فعالیتی خود آگاه باشید و از استراتژی های شرکت های با رتبه بالا، جهت پیشبرد اهداف خود استفاده نمایید.

 

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان