روند دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی افراد امتیازآور

 

روند دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی افراد امتیازآور
دریافت سوابق بیمه افراد امتیازآور

 

صفر تا صد روند دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی افراد امتیازآور

 

سامانه دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی به نشانی ESERVICES.TAMIN.IR این امکان را برای اشخاص حقوقی اعم از شرکت­ها و کارفرمایان فراهم آورده است تا برای رد کردن لیست بیمه پرسنل خود، اعتراض نسبت به فیش پرداخت بیمه و دریافت مفاصاحساب از خدمات متمرکز بعد از ثبت شرکت بهره­مند شوند.

از طرفی کلیه پیمانکارانی که از سوی دفتر امور مشاوران و پیمانکاران سازمان برنامه و بودجه کشور احراز صلاحیت شده و یا متقاضی احراز صلاحیت هستند و در رشته­های ۱۱ گانه و رتبه­های ۵ گانه دارای گواهی صلاحیت پیمانکاری می­باشند باید اطلاعات پرسنل امتیازآور خود را از طریق سایت سوابق بیمه تامین اجتماعی به سامانه ساجات ارسال نمایند. لذا آشنایی با این سامانه بیش از پیش ضروری می­نماید. روند دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی افراد امتیازآور در زیر به طور مختصر بیان شده است.

  • مراجعه به لینک زیر https://eservices.tamin.ir/view/#/main

 

گام اول جهت دریافت سوابق بیمه تامین اجتماعی افراد امتیازآور مراجعه به لینک بالا است.

 

همه سوابق بیمه بر اساس میزان حقوق دریافتی، کد کارگاه و ردیف پیمان در این سامانه قابل دسترس است. چنانچه فردی که به این سامانه مراجعه کرده است، از افراد امتیازآور در شرکت­های متقاضیِ تعیین صلاحیت جهت دریافت گواهی پیمانکاری می­باشد، سوابق بیمه­ای وی با صدور یک کد رمز ۱۲ رقمی، از طریق همین لینک در اختیار سامانه ساجات قرار گرفته و دیگر نیازی نیست که فرد مورد نظر سابقه چاپی که توسط تامین اجتماعی مهر شده است را ضمیمه مدارک خود نماید.

زمانی که فرد به لینک مذکور وارد می­شود برای او صفحه­ای به نمایش درمی­آید که نسخه آزمایشی و عکس ایندکس درگاه طرح ملی دکتر نوربخش است. حال کافی است شخص جهت ورود به سامانه روی گزینه نارنجی رنگ کلیک نماید. چنانچه بخواهد از طریق اپلیکیشن تلفن همراه خود وارد سامانه شود بهتر است روی گزینه قرمز رنگ کلیک کند. در نهایت روی قسمت ورود به سامانه کلیک نماید.

 

  • بررسی مالکیت تلفن همراه

با ورود به سامانه کارد آبی رنگی به نمایش درمی­آید که حاوی اطلاعات مهمی است. در این مرحله شخص باید شماره تلفن همراه خود را چک کند تا مطمئن شود مالکیت آن از آنِ خودش است. به این معنی که شماره ملی او باید با شماره ملی که سیم کارت به نام او صادر شده است یکی باشد. در صورت عدم مطابقت، شخص باید شماره موبایلی را وارد سیستم کند که کد ملی سیم کارت متعلق به خود او باشد. لازم به ذکر است درج شماره تلفن همراه جهت ارتباط با سامانه مذکور الزامی است.

 

  • دریافت تاییدیه

در مرحله بعدی فرد باید کد ملی و شماره تلفن همراه خود را وارد نماید و بعد از ثبت نام و دریافت تاییدیه­ی تایید گذرواژه با کلیک روی گزینه “ورود به سامانه” وارد مرحله بعد شود. با ورود به مرحله بعد باید رمز عبور و نام کاربری خود را وارد نماید. در این مرحله صفحه­ای به نمایش درمی­آید که از ۳ قسمت تشکیل شده است:

بیمه شدگان، کارفرمایان و مستمری بگیران.

قسمت بیمه شدگان دارای بخشی به نام خدمات سوابق است که خود نیز دارای قسمتی به نام سوابق تلفیقی است. با کلیک روی این گزینه جدولی به نمایش درمی­آید. در این قسمت فرد می­تواند فایل سابقه را دانلود کرده و یا آن را به صندوق شخصی خود ارسال نماید.

 

  • ساخت کد رمز

جهت ساخت کد رمز شخص باید روی گزینه “ارسال به صندوق شخصی” کلیک نماید.

 

  • ورود به صندوق شخصی

جهت ورود به صندوق شخصی، شخص نخست باید از منوی بالای صفحه، به صفحه اصلی رفته و بر روی گزینه ” تامین اجتماعی من” کلیک کند. با کلیک روی این گزینه صفحه­ای به نمایش درمی­آید که دارای ۳ گزینه­ی درخواست­های من، درخواست­های پشتیبانی من و صندوق شخصی من است. در این قسمت فرد به عنوان یک کارفرما قادر است کلیه تعاملات خود را با سازمان تامین اجتماعی مشاهده نماید.

 

صدور مجوز دریافت سوابق بیمه و کد رمز 12 رقمی جهت سامانه ساجات
صدور مجوز دریافت سوابق بیمه و کد رمز ۱۲ رقمی جهت سامانه ساجات

 

صدور مجوز دریافت سوابق بیمه و کد رمز ۱۲ رقمی جهت سامانه ساجات

 

فرد با مراجعه به قسمت “لیست” که در پایین صفحه قرار دارد و کلیک روی گزینه “عملیات”، گزینه “صدور مجوز استعلام “با صفحه­ای رو به رو خواهد شد که در آن می­تواند در قسمت “صدور مجوز استعلام به مدت” زمان یک سال را انتخاب نماید و سپس روی گزینه صدور مجوز استعلام کلیک کند.

این قسمت به منظور صدور مجوز استعلام یعنی اشتراک گذاری اطلاعات و اسناد موجود در صندوق شخصی فرد ایجاد شده است. به این معنا که اطلاعاتی که توسط این فرم اشتراک گذاری می­شود، به وسیله لینک پنل مخصوص دستگاه­های دولتی و نیز مراجع استعلامات رسمی همچون سازمان برنامه و بودجه، توسط مراجع بیرونی قابل استعلام خواهد بود.

لازم به ذکر است کد رمز برای سوابق تلفیقی فرد صادر شده است. این کد رمز که ۱۲ رقمی است، در قسمت “لیست” زیر ستون “کد رمز” قابل مشاهده خواهد بود.

 

بعد از دریافت کد مرحله بعدی جهت دسترسی به سوابق و ریز دستمزد مراجعه به گزینه “سوابق و ریز دستمزد بعد از سال ۱۳۸۶” می­باشد.

 

حال که فرد کدهای رمز را از سامانه مذبور به دست آورده است باید کدهای رمزی را که مرتبط با سوابق تلفیقی و سوابق ریز دستمزد بعد از سال ۱۳۸۶ است را از طریق افراد امتیازآور در اختیار نماینده شرکت متقاضی، همان شرکتی که خواهان کسب رتبه از سازمان برنامه و بودجه است، قرار دهد تا در سامانه ساجات ( سامانه تشخیص صلاحیت عوامل نظام فنی و اجرایی) قرار بگیرد. در این مرحله فرد با شناسه کاربری و رمز عبور که در اختیار شرکت متقاضی قرار دارد می­تواند وارد سامانه ساجات شود. بعد از ورود به سامانه مذکور، فرد با صفحه­ای رو به رو خواهد شد که باید در آن کد کارگاه دفتر مرکزی را در محل مشخص شده وارد نماید. این کد طبق قانون جدید سازمان کد فراگیر و ثبات انحصاری هر کارفرما می­باشد.

حال فرد با ورود به سامانه ساجات می­تواند به ترتیب به صفحه هیئت مدیره و پرسنل امتیازآور خود برود. در هر مرحله شخص بعد از انتخاب فرد امتیازآور (همان کسی که به علت دارا بودن مدرک تحصیلی و سوابق کاری در فرایند تشخیص صلاحیت شرکت فردی امتیازآور محسوب می­شود) به قسمت مشخصات بیمه فرد مراجعه کرده و آیکون جدید را انتخاب نماید.شخص با مراجعه به بخش “وضعیت شغلی فرد” می­تواند از پنجره باز شده از موارد هیئت علمی، بازنشسته، بیمه شده تامین اجتماعی و بیمه شده سایر بیمه­ها یکی را انتخاب کرده و در بخش “مشخصات بیمه فرد” کد رمزهای ۱۲ رقمی را که از سامانه استعلام سوابق بیمه تامین اجتماعی گرفته است در کارد مربوطه وارد نماید. در پایان نیز باید شماره تلفن همراه فرد امتیازآور را وارد کرده و تمامی مراحل را ذخیره کند.

 

5/5 - (4 امتیاز)
مشاوره رایگان