ثبت شرکت های مختلط غیر سهامی

 

ثبت شرکت های مختلط غیر سهامی
ثبت شرکت های مختلط غیر سهامی

 

همه چیز در مورد ثبت شرکت های مختلط غیر سهامی

 

ما در این مقاله ضمن معرفی کامل شرکت های مختلط غیر سهامی، شرایط و مدارک مورد نیاز به منظور ثبت این دسته از شرکت ها را نیز بیان خواهیم کرد. پس ما را در ادامه این مقاله همراهی کنید.

 

آشنایی با شرکت های مختلط غیر سهامی

 

در تشکیل این نوع از شرکت ها به دو نفر و یا بیشتر به عنوان شریک نیاز خواهد بود. اگرچه به منظور تشکیل شرکت های مختلط غیر سهامی به دو یا چند نفر به عنوان شریک نیاز خواهد بود، اما وظایف و همچنین حقوق در نظر گرفته شده برای این افراد یکسان نخواهد بود. به منظور ثبت شرکت های مختلط غیر سهامی باید تعدادی از شرکا مسئولیت تضامنی داشته باشند. بر اساس این مسئولیت شرکای تضامنی باید به کلیه امور مرتبط با شرکت به درستی رسیدگی نمایند. این افراد وظیفه پیشبرد کار و رسیدن به نتایج مطلوب را بر عهده خواهند داشت.

به منظور تاسیس شرکتهای مختلط غیر سهامی علاوه بر این مسئولیت، تعداد دیگری از شرکا نیز باید مسئولیتی محدود داشته باشند. شرکای با مسئولیت محدود اجازه ندارند تا در امور مرتبط با شرکت دخالت کنند. آنها فقط می توانند بر روال اجرای کارها نظارت داشته باشند. به همین علت است که این نوع از شرکت ها از سوی قانون شرکت های مختلط اعلام شده است. به طور کلی  سرمایه گذاری در کار و اجرای امورات از جمله  دو وظیفه اصلی در شرکت های مختلط به شمار می رود.

 

مدارک مورد نیاز ثبت شرکت
مدارک مورد نیاز ثبت شرکت

 

آمار ثبت شرکت های مختلط غیر سهامی

 

شاید برایتان جالب باشد که بدانید تا کنون تنها  نام ۱۱ شرکت مختلط غیر سهامی در اداره های مربوط به ثبت شرکت ها به ثبت رسیده است. جالب تر اینکه این رقم در شرکت های مختلط سهامی بسیار کمتر است. تا کنون ۵ شرکت مختلط سهامی اقدام به ثبت شرکت کرده اند.

 

ثبت شرکت های مختلط غیر سهامی چه کاربردی دارد؟

این شرکت ها در برخی از مواقع از کاربرد و کارایی بالایی برخوردار هستند. تصور کنید یک فرد به عنوان یک مخترع تصمیم دارد تا اختراعش را به تولید برساند. اگر این مخترع از شرایط مالی مطلوبی برخوردار نباشد و تمایلی هم به فروش و یا واگذاری اختراع خود به شرکت های مرتبط نداشته باشد، بهترین گزینه ثبت شرکت های مختلط غیر سهامی خواهد بود. در چنین شرایطی می توان از تعدادی از افراد به عنوان سرمایه گذار شرکت استفاده کرد. البته سرمایه گذاران باید با اطمینان کامل و اعتقاد قلبی به مخترع مراحل ثبت شرکت را طی نمایند.

به همین جهت بهتر است پیش از هرگونه اقدامی به منظور ثبت شرکت آشنایی کاملی با مخترع و یا طرف دیگر قرارداد صورت پذیرد.سرمایه گذاران باید با در نظر گرفتن لیاقت و کفایت مخترع بستری مناسب به منظور رسیدن به هدف را فراهم سازند. چنین اقدامی بی شک یک معامله برد برد خواهد بود. زیرا بدین ترتیب مخترعی که از سرمایه لازم به منظور پیشبرد اهداف خود برخوردار نیست می تواند در محیطی امن و تجهیز اقدامات علمی و فنی خود را پیش ببرد.

 

نکته مهم

در مقابل سرمایه گذار نیز با فراهم کردن احتیاجات مخترع می تواند به عملی شدن اختراع کمک به سزایی بکند که بدین ترتیب در آینده به سود و منفعتی چشمگیر خواهد رسید.لذا پس از تاسیس شرکت های مختلط غیر سهامی ، سرمایه گذار یا سرمایه گذاران به عنوان شرکای با مسئولیت محدود در نظر گرفته می شوند که بر طبق این مسئولیت اجازه دخالت در فعالیت ها و امور اداری شرکت را نخواهند داشت. این دسته از افراد فقط می توانند بر نحوه اجرای امور نظارت داشته باشند. در مقابل مخترع به عنوان شریک تضامنی در شرکت مشغول به کار خواهد شد و موظف است تا تمامی امورات مربوط به کار را به درستی پیش ببرد.

 

مدارک لازم ثبت شرکت های مختلط غیر سهامی
مدارک لازم تاسیس شرکتهای مختلط غیر سهامی

 

برای ثبت شرکت های مختلط غیر سهامی چه مدارکی نیاز است؟

 

به منظور ثبت شرکت های مختلط غیر سهامی باید در نخستین گام شرکا و مدیران شرکت مشخص شوند و لیستی از این افراد تهیه شود. پس از آن لازم است تا یک نسخه مصدق از اساسنامه و همچنین شرکت نامه تهیه شود. ضمن اینکه مدیر شرکت باید نوشته ای تنظیم نماید که بر طبق آن متعهد شود تا تمامی سرمایه و یا حداقل یک سوم از سرمایه مورد نیاز به منظور پیشرفت کار را پرداخت نماید. این نوشته باید در انتهای کار به امضای مدیر برسد. مدیر شرکت باید علاوه بر این تعهد نوشته دیگری تنظیم نماید که در آن مشخص شود تمامی هزینه های مالی شرکای ضامن به صورت نقدی پرداخت شده است.

ضمن اینکه مواد لازم که به صورت سرمایه های غیر نقدی شناخته می شوند نیز دراختیار این شرکا قرار گرفته است. این نوشته نیز باید در انتها به امضای مدیر شرکت برسد. تهیه سوابق مصدق با توجه به تصمیم گیری های مجمع عمومی از دیگر شرایط و مدارک لازم به منظور ثبت شرکت های مزبور به حساب می آید. لازم به ذکر می باشد که این تصمیم گیری ها بر طبق مواد ۴۰،۴۱ و ۴۲ قانون تجارت صورت می پذیرد. در انتها لازم است تا پس از ثبت شرکت مختلط غیر سهامی گامی نهایی برداشته شود. بر طبق قانون مدیران شرکت باید مختصری از شرکتنامه تهیه کنند و آن را در روزنامه های رسمی به چاپ برسانند.

 

 

4.3/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان