ثبت شرکت امور سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

 

معیارهای تشخیص صلاحیت برای اخذ رتبه 5 تاسیسات و تجهیزات
ثبت شرکت امور سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

 

شرایط ثبت شرکت امور سازمان میراث فرهنگی و گردشگری

 

ثبت شرکت در زمینه امور سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در ایران و سایر کشورهای دنیا بسیار رواج پیدا کرده است. و این بدان معناست که افراد مختلف با توجه به وقت آزادی که در اختیار دارند می خواهند با مسافرت های با مسافت های طولانی در بازه زمانی کوتاه و یا بلند مدت، هم تفریحی کرده باشند و هم با عقاید مردم جهان و هم چنین فرهنگ های گوناگون آشنا شوند.

شاید در سال های قبل از قرن بیستم میلادی به دلیل فیزیکی بودن مشاغل مختلف و هم چنین عدم وقت کافی در این زمینه، افراد نمی توانستند به فکر مسافرت های طولانی مدت باشند، اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی بسیاری از مشاغل ساده تر شده و در نتیجه افراد وقت و انرژی لازم را برای رفتن به مسافرت و گردشگری دارند. به همین دلیل افرادی در زمینه گردشگری و یا میراث فرهنگی فعالیت می کنند به فکر ثبت شرکت میراث فرهنگی و گردشگری افتادند.

 

ثبت شرکت گردشگری

 

بر اساس نظر موریسون گردشگری تعریف جالبی دارد. بر اساس نظریه این محقق هر چیزی که فرد قصد رفتن از مبدا به مقصدی را به منظور تفریح، بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی و هم چنین خرید کالا و یا محصولی در مقصد مورد نظر را داشته باشد، گردشگری نام دارد. به همین دلیل فرد قبل از رفتن به مقصد مورد نظر باید اطلاعات لازم و کافی در ارتباط با مکانی که می خواهد برود را داشته باشد این اطلاعات شامل:

  • اماکن دیدنی از نظر تاریخی آن مکان
  • فرهنگ مردم آن جامعه
  • مکان های مشهور خرید
  • چگونگی گرفتن جا و رزرو آن
  • هزینه گرفتن بلیط رفت و برگشت
  • و …..

در سال های اخیر این اطلاعات بسیار سخت به دست می آمدند، چون شرکت های فعال در زمینه میراث فرهنگی و گردشگری بسیار کم بودند. اما امروزه در کشور شاهد این گونه شرکت ها هستیم و هنوز جای خالی زیادی برای فعالان این حوزه به چشم می خورد.

امروزه در بسیاری از کشورهای پیشرفته فرهنگ گردشگری یکی از بزرگ ترین راه های کسب درآمد آن جامعه است و این ملت ها سعی می کنند که روز به روز خدمات بهتری به کسانی که برای بازدید وارد کشور آن ها می شوند ارائه کنند.

 

راهنمای تاسیس شعبه و نمایندگی خارجی
نحوه ثبت شرکت فرهنگی و گردشگری

 

شرایط ثبت شرکت فرهنگی و گردشگری

 

شاید یکی از مهم ترین دلایل برای ترویج گردشگری در آن جامعه، تطبیق دادن آن با میراث فرهنگی آن اجتماع است. به همین دلیل سازمان امور میراث فرهنگی و گردشگری در اکثر ملت های دنیا پدید آمده است تا بتواند اطلاعات لازم و کافی را در اختیار شرکت های گردشگری در این زمینه قرار دهد تا هر چه بهتر توریست ها و مسافران داخلی و خارجی را در این زمینه راهنمایی کنند. در ایران هم این سازمان مسئولیت ترویج اطلاعات عقاید فرهنگی و مکان های تاریخی را بر عهده دارد و از این راه سعی می کند تا مردم ایران و سایر کشور های دنیا، اطلاعات کافی از ملت ما به دست بیاورند.

به همین دلیل ثبت شرکت گردشگری و فرهنگی پلی است میان دولت آن کشور و مردمی است که دوست دارند از مکان های گردشگری آن جامعه بازدید به عمل بیاورند.

در این میان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری اطلاعات لازم و کافی را در اختیار شرکت های فعال در این زمینه قرار می دهند و این گونه شرکت ها وظیفه پذیرایی و هم چنین حمل و نقل مشتریان را بر عهده می گیرند.

 

مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت فرهنگی و گردشگری

  • داشتن حداقل ۲۵ سال سن برای مدیر شرکت
  • داشتن کارت پایان خدمت و یا معافیت دائمی
  • کپی کارت ملی و شناسنامه
  • لیست اسامی سهامداران و شریکان فرد
  • داشتن حداقل یک سال سابقه فعالیت در زمینه گردشگری و فرهنگی
  • ارائه مدارک مربوط به سابقه کار
  • کپی آخرین مدرک تحصیلی
  • شرایط مناسب برای فهمیدن زبان انگلیسی و هم چنین مکالمه آن

 

امید است که با تلاش بی وقفه سازمان امور میراث گردشگری و فرهنگی کشور ما، روز به روز این فرهنگ در جامعه ما ترویج پیدا کند، زیرا همان طور که اشاره شد یکی از بزرگ ترین راه های کسب درآمد کشورهای بزرگ دنیا از این طریق است. در حالی که این قضیه در ایران متاسفانه به شکل جدی دنبال نمی شود. آن هم برای سرزمینی که مهد و تمدن فرهنگ و تاریخ است. هم چنین شرکت های ثبت شده در این زمینه رسالت مهمی را در زمینه ترویج این فرهنگ بر عهده دارند و بایستی با به روز کردن اطلاعات خود در این زمینه پلی مناسب میان دولت و ملت را برقرار نمایند.

اگر شرایط لازم و کافی را در این زمینه دارد و هم چنین علاقمند به ثبت شرکت های فرهنگی و گردشگری هستید می توانید اطلاعات کافی مورد نظر در این زمینه را از کارشناسان شرکت حقوقی نیک پارس بپرسید تا اگر قصد ثبت چنین شرکتی را دارید از مرحله اول تا آخر این کار، کارشناسان ما در کنار شما باشند.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان