تمدید رتبه مشاور

 

تمدید رتبه مشاور
تمدید رتبه مشاور

 

ما می خواهیم در این محتوا در مورد تمدید رتبه مشاور مطالبی را ذکر کنیم. معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهور مسئول انجام رتبه گذاری برای شرکت های پیمانکار و مشاوره ای می باشد. این سازمان در طول دوره های مشخص شده، اقدام به تمدید رتبه مشاور و تمدید رتبه پیمانکاری برای شرکت های مختلف تحت نظر خود خواهد کرد. رتبه بندی در واقع نوعی مقیاس گذاری است که به کمک آن کیفیت و تخصص شرکت های مختلف مشخص خواهد شد. با ما همراه باشید تا شما را با نحوه اخذ رتبه و تمدید رتبه برای شرکت های مشاور و پیمانکار آشنا کنیم.

 

راهنمای تمدید رتبه مشاور

 

همانطور که ذکر کردیم تمدید رتبه مشاور توسط معاونت برنامه ریزی و راهبردی ریاست جمهور انجام می شود. این سازمان تمام شرکت هایی که برای اخذ رتبه پیمانکاری و مشاوره درخواست می دهند را به پنج دسته تقسیم می کند. بالاترین رتبه تخصصی و فنی را با شماره یک مشخص می کنند. در حالی که پایین ترین رتبه تخصصی را با رتبه پنج مشخص خواهند کرد. شرکت های مشاور را با اعداد یک تا سه رتبه بندی خواهند کرد. بالاترین رتبه در این دسته بندی، رتبه یک و پایین ترین آن نیز رتبه سه می باشد. اگر قصد شما اخذ رتبه برای یک شرکت پیمانکاری باشد می بایست برخی پیش شرط ها را رعایت کنید. به طور مثال تعداد نیروهای فنی و متخصص و تعداد مهندس های حاضر در شرکت و نوع مدرک تحصیلی هر یک از اعضای هیات مدیره برای اخذ رتبه شرکت های پیمانکاری اهمیت دارد.

همین امر نیز برای اخذ رتبه برای شرکت های مشاور نیز وجود دارد. برای اخذ رتبه شرکت های مشاور نیاز است علاوه بر تعداد قابل قبول نیروهای فنی و تخصصی، امکانات فنی و نرم افزارهای در دسترس نیز با کیفیت باشند. در واقع حین اخذ و تمدید رتبه مشاور امکانات نرم افزاری و کیفیت آن ها نیز مورد بررسی قرار می گیرد.

 

تمدید و ارتقاء گرید و رتبه بندی مشاوران
تمدید و ارتقاء گرید و رتبه بندی مشاوران

 

اهمیت رتبه بندی و تمدید رتبه

همانطور که در بالا ذکر کردیم تمام شرکت های پیمانکاری و مشاوره ای می بایست رتبه خود را مشخص نمایند. در اولین مرتبه برای اخذ رتبه اقدام خواهند کرد و در مرحله دوم برای تمدید رتبه اقدام می کنند. رتبه بندی شرکت های مذکور موجب می شود اعتبار و تخصص هر شرکت مشخص و معین گردد. همچنین وجود رتبه بالا و معتبر موجب می شود هر یک از این شرکت ها در جذب مشتری به گونه ای متفاوت عمل کنند.

برای اخذ رتبه و تمدید رتبه مشاور نیاز است مسئولین شرکت های پیمانکاری و مشاوره ای اطلاعات خواسته شده را در زمان مشخص شده در اختیار سازمان های ذیربط قرار دهند. در صورتی که اطلاعات مورد نظر را ناقص و غیر واقعی در اختیار سازمان مربوطه قرار دهند، حدود یک تا سه سال بنا به تشخیص قانونگذار از فعالیت محروم خواهند شد. بنابراین در صورتی که مسئولین مورد نظر شرکت های پیمانکاری و مشاوره ای به صورت سهوی یا عمدی در وارد کردن اطلاعات مورد نیاز، اشتباهی انجام دهند، مراحل اخذ رتبه یا تمدید گرید مشاور به طول خواهد انجامید.

 

اخذ و تمدید رتبه شرکت

اگر شما یک شرکت مشاوره ای داشته باشید نیاز است برای اخذ رتبه مشاور اقدام کنید. برای این کار نیاز است شما شرایط انجام این کار را در اختیار داشته باشید. برخی از این شرایط به قرار زیر می باشند. هر یک از این شرکت ها می بایست نیروی متخصص و فنی مورد نیاز برای انجام این کار را داشته باشند. امکانات نرم افزاری مورد نیاز برای انجام امور مشاوره ای را نیز می بایست در اختیار داشته باشند. همچنین لازم است تراز مالی شرکت خود را ارائه دهند. از طرفی ارائه اظهارنامه های مالیاتی نیز برای اخذ و تمدید رتبه مشاور ضرورت دارد.

 همچنین این شرکت ها می توانند یک رضایت نامه کتبی از کارفرمایان پروژه هایی که پیش تر انجام داده اند دریافت کرده و در سایت مورد نظر بارگذاری کنند. قابل ذکر است که انجام این کار الزامی نیست اما می تواند در فرایند تمدید رتبه مشاور اثر مثبت و بسزایی داشته باشد. به طور کلی می توان بیان کرد ارائه هر مدرکی که نشان از صلاحیت و تخصص شرکت شما داشته باشد می تواند یک امر مثبت باشد.

 

هزینه تمدید و ارتقا رتبه مشاور
هزینه تمدید و ارتقا رتبه مشاور

 

برای تمدید رتبه مشاور چه چیزی لازم است؟

 

این طور نیست که فقط برای اخذ رتبه مشاور نیازمند اسناد و مدارک باشید. برای تمدید رتبه مشاور وجود نیروی انسانی متخصص، ساختار مدیریتی و امکانات پشتیبان کننده مشاوره نیاز است. همچنین تجربه کارکنان شرکت نیز اهمیت دارد. برای تمدید رتبه نباید در طول مدت مشخص شده، اعضای هیات مدیره و افراد متخصص شرکت تغییر پیدا کنند. البته می توان این اعضای فنی و متخصص را با افرادی که همین تخصص را دارند در شرکت های دیگر تعویض نمود. نکته دیگر برای تمدید گرید مشاور این است که طی دو سال گذشته نباید غیر فعال بوده باشد. در واقع لازم است پروژه های در دست اقدام یا تمام شده داشته باشد.

 

 

2.8/5 - (24 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان