اخذ رتبه ۵ پیمانکاری آب

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ رتبه 3 مشاور خدمات برنامه­ ریزی و اقتصاد:
اخذ رتبه ۵ پیمانکاری آب

 

مراحل اخذ رتبه ۵ پیمانکاری آب

 

  • شرکتهای مشاوره و پیمانکاری برای اینکه بتوانند در زمینه ی کاری خود به فعالیت بپردازند باید بتوانند که رتبه ای برای شرکت خود کسب کنند
  • این رتبه بر اساس توانایی ها، سوابق، صلاحیت و همچنین میزان امتیازی که با مدارک و سوابق و فعالیتهای هیئت مدیره به دست می آید تعیین می شود. برای شرکتهای مشاوره سه رتبه تعریف میشود که رتبه یک بهترین و رتبه سه پایین ترین آنهاست.
  • اما برای شرکتهای پیمانکاری پنج رتبه قابل تعیین است که رتبه ۱ بهترین و رتبه ۵ از همه پایین تر است.
  • تخصص شرکتهای پیمانکاری در رشته های مختلفی میتواند باشد، که در زمان ثبت شرکت باید به نام همان رشته شرکت ثبت شود، ازجمله ی این رشته ها میتوان ساختمان، آب، تاسیسات، برق، نفت وگاز و … را نام برد که در این مطلب ما به شرح مدارک  و شرایط مورد نیاز، مراحلی که باید طی کنید و نکات قابل توجه در رابطه با اخذ رتبه ی پنج پیمانکاری در رشته آب می پردازیم.

 

پیمانکاری آب

 

در ابتدا باید بدانیم که اخذ رتبه پیمانکاری در رشته آب مناسب فعالیت چه پیمانکارانی ست.

در ابتدا لازم به ذکر است که پیمانکارانی می توانند در این رشته برای اخذ رتبه اقدام کنند که از همان ابتدا شرکت خود را به همین نام ثبت کرده اند و برای همین کار.

اما پیمانکارانی که می خواهند در کارها و پروژهای مربوط به سد سازی، ساختمانهای نیروگاه آبی، مخزنهای آب و شبکه های توزیع کننده آب، سازه های هیدرولیکی، خطوط انتقال آب، تصفیه خانه های بزرگ آب و فاضلاب (تاسیسات و تجهیزات آنها)، احداث استخر پرورش آبزیان و حوضچه ها، ایستگاه ه های پمپاژ آب و فاضلاب و رشته های دیگر مربوطه نظایر اینها فعالیت کنند میتوانند برای اخذ رتبه پیمانکاری آب اقدام نمایند.

رشته ی آب خود به سه زیر شاخه تقسیم میشود که عبارتند از: ۱- سازه های دریایی،۲- شبکه های آب و فاضلاب و خطوط انتقال آب ۳- سد سازی و تاسیسات مربوط به آن

 

شرایط عمومی پیمانکاران آب برای اخذ رتبه

  • باید از ممنوعیت هایی که در اصل ۴۹ و اصل ۱۴۱ قانون اساسی جمهوری اسلام وجود دارد عاری باشد.
  • ممنوعیتی که در قانون “منع دخالت وزیران و نمایندگان مجلس و کارمندان دولت در معامله های کشوری ودولتی”  مقرر شده است را نداشته باشد.
  • از امور و فعالیتهای مربوط به پیمانکاری به هر دلیلی محروم نشده باشد یا محکومیتی نداشته باشد.
  • صلاحیت، توانمندی، تحصیلات و سایر امتیازهای لازم برای اخذ رتبه پیمانکاری که در آیین نامهء تشخیص صلاحیت پیمانکاران ثبت شده است را داشته باشد.
  • ممنوعیتی که طبق بند ۲۴ ضوابط ارزیابی پیمانکار باعث عدم تایید صلاحیت پیمانکار می شود را نداشته باشد.

 

خدمات مشاوره­ای مدیریتی
مراحل اخذ رتبه پیمانکاری آب

 

شرایط اختصاصی برای اخذ رتبه پیمانکاری آب

 

برای تشخیص صلاحیت پیمانکاران در رشته ی آب حداقل شرایطی تعیین شده است که باید فرد دارا باش، و به علاوه ی این ها طبق شرطی که در قسمت قبل ذکر شد؛ بند ۲۴ ضوابط ارزیابی پیمانکار باعث عدم صلاحیت او نگردد.

  1. پیمانکار باید تخصص و تجربه ی خوبی در زمینه ی پیمانکاری آب داشته باشد
  2. باید توان مالی مناسبی را برای خرید تجهیزات حرفه ای داشته باشد

 

مدارک مورد نیاز برای اخذ رتبه ۵ آب

 

  • مدارک ثبت شرکت به علاوه ی همه ی روزنامه های رسمی
  • اظهارنامه ی مالیاتی آخر شرکت یا بهتر است متوسط اظهارنامه ی سه سال اخیر شرکت باشد
  • مدارک هر کدام از اعضای امتیاز آور شرکت که مشتمل است بر فتوکپی شناسنامه، فتوکپی کارت ملی، مدرک تحصیلی آکادمیک، کارت پایان خدمت، سوابقی که در ارتباط با رشته ی درخواستی خود در بیمه دارند
  • مجموع مبلغ تمام قرارداد هایی که طی پانزده سال آخر بسته اند با ارائه صورت حساب برای آغاز مراحل اخذ رتبه باید در سامانه ساجات به آدرس https://sajat.mporg.ir/Profiling/Login  حساب کاربری بسازید و مدارک خود را ارائه نمایید و پس از آن که اطلاعات شما بررسی شد و مشکل و نقصی وجود نداشت باید به استانداری (معاونت فنی عمرانی) مراجعه نمایید.

 

تمدید رتبه آب

 

پس ازاینکه موفق به اخذ رتبه ی خود شدید به مدت چهار سال گواهی اخذ رتبه ی شما اعتبار دارد که پس از آن میتوانید برای تمدید رتبه ی شرکت خود اقدام نمایید (به شرطی که در مدت این چهار سال شرکت راکد نباشد و امتیازات خود را حفظ کرده باشد)  البته اگر صلاحیتف توانایی، سرمایه و امتیاز شرکت افزایش پیدا کرده باشد میتوانید برای اخذ رتبه ی بالاتر مدارک خود را ارائه دهید.

لازم به ذکر است که دو مرتبه فرصت تمدید رتبه برای شرکت شما وجود دارد و بعد از آن باید از اول برای اخذ رتبه ی خود به سامانه ی ساجات مراجعه کرده و اقدام نمایید.

و در آخرهزینه ی تمدید رتبه از هزینه ی اخذ رتبه به اندازه ی ۲۰ درصد کمتر است.

 

4/5 - (41 امتیاز)
مشاوره رایگان