اخذ رتبه ۵ تاسیسات و تجهیزات

 

معیارهای تشخیص صلاحیت برای اخذ رتبه 5 تاسیسات و تجهیزات
اخذ رتبه ۵ تاسیسات و تجهیزات

 

شرایط اخذ رتبه ۵ تاسیسات و تجهیزات

 

اخذ رتبه و گرید (Grade) برای توسعه‌ی کسب وکار و رسیدن به نتایج مطلوب‌تر امری ضروری و لازم است. رشته تاسیسات و تجهیزات در دسته‌ی رشته‌های پیمانکاری قرار دارد و به همین دلیل اخذ رتبه برای این رشته از بین رتبه ۱ تا ۵ امکان‌پذیر است. رتبه ۱ بهترین رتبه و رتبه ۵ ضعیف‌ترین رتبه را تشکیل می‌دهند. برای اخذ رتبه ۵ رشته تاسیسات و تجهیزات آگاهی از شرایط و حد نصاب‌های لازم، باعث می‌شود در کوتاه‌ترین زمان و بدون دردسر بتوانید به اخذ گرید برای رشته تاسیسات و تجهیزات دست یابید؛ به همین دلیل در اینجا مجموعه‌ای از اطلاعات مربوط به اخذ گرید ۵ تاسیسات و تجهیزات را گردآوری کرده‌ایم که می‌توانید با مراجعه به آن‌ها، فرایند آسان‌تری را برای اخذ گرید رشته تاسیسات و تجهیزات طی کنید.

در هر مرحله که نیاز به راهنمایی و مشاوره در زمینه‌ی اخذ گرید رشته تاسیسات و تجهیزات داشته باشید می‌توانید از مشاوران متخصص ما کمک بگیرید. موسسه پارس در همه‌ی مراحل اخذ گرید پیمانکاری رشته تاسیسات و تجهیزات در کنار شما خواهد بود.

 

ثبت شرکت با شرایط مشخص، پیش‌نیاز اخذ رتبه ۵ رشته تاسیسات و تجهیزات

 

پیش از آنکه بخواهید برای اخذ گرید پیمانکاری اقدام کنید باید شرکت خود را ثبت کرده باشید. شرکت شما باید ویژگی‌های زیر را دارا باشد تا بتواند به اخذ رتبه ۵ رشته تاسیسات و تجهیزات دست پیدا کند:

  • مدیرعامل و حداقل دو سوم از اعضای هیأت مدیره شرکت شما باید مدرک کارشناسی داشته باشند.

تذکر: هرچه مدیران و کارکنان شرکت، مدارک بالاتری داشته باشند در اخذ گرید و تشخیص صلاحیت شرکت، مؤثرتر است.

  • یک نفر از اعضای هیئت مدیره‌ی شرکت شما، باید حداقل سه سال سابقه‌ی بیمه ( و یا گواهی بخش دولتی) داشته باشد. این مورد الزامی است.
  • حداقل یک نفر از اعضای شرکت، باید دارای مدرک تحصیلی در رشته زمینه تاسیسات و تجهیزات باشد.

 

رشته های زمینه تاسیسات و تجهیزات

رشته های زمینه تاسیسات و تجهیزات در اینجا فهرست شده‌اند:

  • مهندسی برق ( تمام گرایش‌ها )
  • مهندسی مکانیک ( تمام گرایش‌ها )
  • مهندسي دريا، كشتي‌سازي
  • الکترو مکانیک
  • مخابرات، الکتروتکنیک، علائم و ارتباطات، علمی و کاربردی برق ( تمام گرایش‌ها )
  • ارتباطات
  • مهندس ابزار دقیق
  • مهندسی شیمی ( تمام گرایش‌ها )
  • مهندسی پتروشیمی، عملیات صنعت پتروشیمی، نفت و گاز، نفت

اگر رشته‌ی تحصیلی افراد عضو شرکت شما در این رشته‌ها وجود ندارد، نگران نباشید. امکان تطبیق رشته‌هایی که در این فهرست حضور ندارند وجود دارد. این وظیفه به عهده‌ی امور نظام فنی و اجرایی است.

 

اخذ رتبه 5 تاسیسات و تجهیزات
اخذ گرید پنج تاسیسات و تجهیزات

 

معیارهای تشخیص صلاحیت برای اخذ رتبه ۵ تاسیسات و تجهیزات

 

سه معیار برای تشخیص صلاحیت شرکت‌ها برای اخذ گرید تاسیسات و تجهیزات وجود دارد:

  1. ارزشیابی
  2. تخصص و تجربه
  3. توان مالی

هریک از این سه مورد به صورت تخصصی و با فرمول‌های مشخص و معینی سنجیده می‌شود. مثلا توان مالی به دو دسته‌ی توان مالی بلند مدت و توان مالی کوتاه مدت (جاری) تقسیم و برای هرکدام فرمولی جداگانه منظور شده است.

برای اخذ رتبه ۵ رشته تاسیسات و تجهیزات کسب امتیاز ۳۷۵ در مجموع برای مدیران و کارکنان الزامی است و نیازی به کسب امتیاز در زمینه‌های توان مالی و داشتن سابقه برای کارهای پیمانکاری وجود ندارد.

از آنجایی که این معیارهای تشخیص صلاحیت دارای پیچیدگی‌های زیادی هستند می‌توانید در مورد هریک از آن‌ها با مشاوران موسسه پارس در ارتباط باشید تا اطلاعاتی که برای شرکت شما مفید است در اختیار شما قرار دهند.

 

تذکرات لازم برای اخذ رتبه ۵ رشته تاسیسات و تجهیزات

مواردی که در ادامه اشاره می‌شود، نکاتی است که برای اخذ رتبه و گرید باید مد نظر داشته باشید تا در مراحل اخذ گرید به مشکلی برخورد نکنید.

  • اعتبار گواهینامه‌های پیمانکاری چهار سال است.
  • برای اخذ رتبه ۵ رشته تاسیسات و تجهیزات باید از طریق سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانی که آخرین محل ثبت شده‌ی دفتر مرکزی شرکت در آن قرار دارد اقدام کنید.
  • دقت داشته باشید که هرگز اطلاعات جعلی و نادرست برای تشخیص صلاحیت ارائه ندهید؛ زیرا با مشخص شدن این موضوع، ممکن است یک تا سه سال از تشخیص صلاحیت برای اخذ گرید محروم شوید.
  • اعضای هیئت مدیره‌ی شرکت شما نباید سمت‌های دولتی داشته باشند وگرنه امکان احراز صلاحیت برای اخذ رتبه را نخواهید داشت.
  • اموال شرکت شما باید از روش‌های قانونی و مجاز به دست آمده باشند و هرگونه شبهه در این مورد، ممکن است باعث شود نتوانید برای اخذ گرید صلاحیت لازم را کسب کنید.

آنچه را مشاهده کردید گزیده‌ای از شرایط و نکات لازم برای اخذ گرید پنج تاسیسات و تجهیزات بود. این موارد می‌توانند با توجه به شرایط خاص یک شرکت متغیر باشند. به همین دلیل بهتر است در هنگام اقدام برای اخذ گرید تاسیسات و تجهیزات، با مشاوران و کسانی که در این زمینه تخصص لازم را دارند مشورت کنید. موسسه نیک پارس بیش از ۲۰۰۰ پرونده را در زمینه‌ی اخذ رتبه و گرید به ثمر رسانده و سال‌ها سابقه در امور رتبه بندی شرکت دارد. اگر نیازی به مشاوره در خصوص اخذ رتبه پنج تاسیسات و تجهیزات داشتید می‌توانید با یک تماس به متخصصان ما متصل شوید.

 

3.7/5 - (15 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان