اخذ رتبه مشاور ژئوتکنیک

 

اخذ رتبه مشاور ژئوتکنیک
اخذ رتبه مشاور ژئوتکنیک

 

مراحل اخذ رتبه مشاور ژئوتکنیک

 

ما می خواهیم در این محتوا در مورد اخذ رتبه مشاور ژئوتکنیک مطالبی را ذکر کنیم. شرکت ها پس از تاسیس نیاز است نام و برند خود را به طور رسمی و قانونی ثبت کنند. برای ثبت شرکت ها می بایست به سازمان مربوطه مراجعه نمود. پس از مراجعه به سازمان مربوطه می بایست مدارک و اسناد مورد نیاز را ثبت نمود. این اسناد شامل مدارک و اسناد هویتی کارکنان و اسناد مالی شرکت می باشند. به طور کلی شرکت ها می توانند به اخذ رتبه های مشاوره و پیمانکاری نائل آیند. برای این امر نیاز است شرکت کارکنان و اسناد لازم را تهیه کرده و به خدمت بگیرد. یکی از رتبه های مشاور موجود اخذ گرید مشاور ژئوتکنیک می باشد. با ما تا پایان این محتوا همراه باشید تا در خصوص این رتبه مشاور توضیحاتی ارائه دهیم.

 

چگونگی اخذ گرید مشاور ژئوتکنیک

 

همانطور که در بالا ذکر کردیم برای اخذ رتبه مشاور ژئوتکنیک می بایست شرکت را ثبت نمود. رتبه مشاور ژئوتکنیک برای انجام عملیات های گمانه زنی، نمونه گیری، انجام آزمون های برجا و آزمایشگاهی مورد استفاده قرار می گیرد. همچنین گرید مشاور ژئوتکنیک برای بهسازی خاک و سازه های نگهبان، شمع و فونداسیون ضرورت دارد. با توجه به فعالیت های مهمی که در سایه این رتبه می توان انجام داد کسب آن اهمیت زیادی دارد. برای اخذ گرید مشاور ژئوتکنیک می بایست مدارک مورد نیاز را در سایت ساجات بارگذاری نمایید. از جمله اموری که برای انجام آن مشاور ژئوتکنیک الزامی است. می توان به تعیین محل پروژه و طراحی فونداسیون و بهسازی خاک اشاره نمود.

همچنین برای بررسی اثرات پروژه بر محیط، بررسی سازه، مقاوم سازی و کنترل پایداری از جمله مواردی هستند که رتبه مشاور ژئوتکنیک برای انجام آن ضرورت دارد. به طور کلی برای تمام موارد مذکور در بالا برنامه ریزی مطالعات ساختگاه نیاز است. مشاور ژئوتکنیک برنامه ها را به نحوی طرح ریزی می کند که با کمترین هزینه بیشترین بهره را کارفرما دریافت کند. به طور کلی با گرید مشاور ژئوتکنیک متخصصین آن شرکت شناسایی مقدماتی و توجیهی منطقه مورد نظر را انجام خواهند داد. همچنین مطالعات ژئوتکنیک را می توان به چهار بخش تقسیم نمود. این چهار بخش شامل مطالعات صحرایی، آزمایشگاهی، دفتری و ژئوفیزیک می باشند.

 

شرایط و مدارک لازم اخذ رتبه مشاور ژئوتکنیک
شرایط و مدارک لازم اخذ رتبه مشاور ژئوتکنیک

 

اخذ رتبه مشاور ژئوتکنیک و خدمات مشاوره آن

 

اخذ رتبه مشاور ژئوتکنیک برای انجام مطالعات ساختگاه ضرورت دارد. مطالعات ساختگاه کمک می کند تا آماده سازی شرایط ژئوتکنیک برای احداث هر گونه سازه به درستی انجام گیرد. انجام هر یک از بخش های مربوط به مطالعات ژئوتکنیکی را می توان به کمک نرم افزارها و متخصصین مربوطه در بخش های مختلف و به صورت طبقه بندی شده انجام داد. به طور مثال بهسازی خاک منطقه مورد مطالعه، پایدار کردن گودال ها و تراشه های موجود در منطقه، تونل ها و سازه های زیرزمینی مورد نیاز در منطقه از جمله طبقه بندی ها می باشند. همچنین سد و سازه های هیدرولیکی، راه و راه آهن و سازه های دریایی و بندر ها را نیز می توان در دسته های جداگانه طبقه بندی کرد و مورد مطالعه و بررسی قرار داد.

 

آزمایش هایی که با مشاور ژئوتکنیک می توان انجام داد

اخذ رتبه مشاور ژئوتکنیک موجب می شود شرکت هایی که دارنده این رتبه هستند قادر به انجام یک سری آزمایش های خاص شوند. از جمله این آزمایش ها می توان به آزمایش بارگذاری شمع و ریز شمع اشاره کرد. همچنین آزمایش مربوط به کشش نیل و انکر نیز در این دسته جای دارند. علاوه بر موارد ذکر شده انجام آزمایش بارگذاری ستون های سنگی و شنی ارتعاشی و انجام آزمایش بارگذاری ستون های جت گروت نیاز به مشاور ژئوتکنیک دارند. همچنین اختلاط عمیق خاک نیز نیازمند کسب رتبه مشاور ژئوتکنیک می باشد.

 

فناوری های نوین برای انجام مشاور ژئوتکنیک
راهنمای فناوری های نوین برای انجام مشاور ژئوتکنیک

 

فناوری های نوین برای انجام مشاور ژئوتکنیک

 

اخذ گرید مشاور ژئوتکنیک مانند دریافت دیگر رتبه های مشاور و پیمانکاری نیاز به یک سری تجهیزات فنی و تخصصی دارد. در واقع شرکت های درخواست کننده رتبه مشاور ژئوتکنیک می بایست تجهیزات مشخص و مورد نیاز را داشته باشند. به طور مثال برای انجام بهسازی خاک یا حفاری و تزریق دوغاب سیمان می بایست تجهیزات لازم را در اختیار داشته باشند. به همین دلیل بعد از ثبت درخواست از سوی شرکت برای رتبه مشاور ژئوتکنیک، سازمان مربوطه اقدام به بررسی تجهیزات فنی می کند. برای این منظور سازمان مربوطه کارشناسان مجرب خود را برای شناسایی و بررسی تجهیزات فنی و تخصصی مورد نیاز برای انجام امور مشاوره را به شرکت مورد نظر گسیل می کند.

 

تجهیزات و مساحت کارگاه

علاوه بر وجود تمام تجهیزات و دستگاه های فنی مورد نیاز برای اجرای مطالعات ژئوتکنیک نحوه مدیریت و محافظت از آن ها نیز اهمیت دارد. بنابراین هر شرکت می بایست برنامه مدونی برای مدیریت این دستگاه ها و تجهیزات در اختیار داشته باشد. نکته دیگر برای اخذ رتبه مشاور ژئوتکنیک مساحت کارگاه یا شرکت مورد نظر است. با توجه به حجم بالای دستگاه های مورد نیاز می بایست مکان مناسبی نیز برای نگهداری آن ها در اختیار داشت.

 

 

5/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان