اخذ رتبه مشاور تاسیسات برق و مکانیک

 

اخذ رتبه مشاور تاسیسات برق و مکانیک
اخذ رتبه مشاور تاسیسات برق و مکانیک

 

مراحل اخذ رتبه مشاور تاسیسات برق و مکانیک

 

هدف ما در این محتوا این است که در ارتباط با اخذ رتبه مشاور تاسیسات برق و مکانیک مطالبی را ارائه دهیم. پیش از آن لازم است در ارتباط با چگونگی اخذ رتبه و شرایط ثبت شرکت و همچنین در مورد رشته های مورد نیاز برای تاسیسات مطالبی را ذکر کنیم. اخذ رتبه در هر رشته و تخصصی برای شرکت بر عهده سازمان برنامه ریزی و مدیریت کشور می باشد. بدین منظور شرکت ها می بایست به سازمان برنامه ریزی و مدیریت استان مراجعه کنند. همچنین برای اخذ رتبه و ارتقا آن می بایست شرایط مربوط و مورد نیاز را رعایت نمود و مدارک لازم را در اختیار سازمان قرار داد. تا پایان این محتوا با ما همراه باشید تا شما را با شرایط مورد نیاز برای گرید مشاور تاسیسات برق و مکانیک آشنا کنیم.

 

اهمیت اخذ رتبه مشاور تاسیسات برق و مکانیک و دیگر رشته ها

 

همانطور که در ابتدای مطلب ذکر کردیم ما می خواهیم در مورد رتبه مشاور تاسیسات برق و مکانیک صحبت کنیم. دریافت رتبه و گرید برای پیشرفت و توسعه شرکت شما الزامی است. در واقع داشتن یک رتبه خوب و بالا موجب توسعه هر چه بیشتر شغل و شرکت شما خواهد شد. رتبه های مورد نیاز برای رشته تاسیسات و تجهیزات را در پنج سطح می توان دسته بندی کرد. این پنج سطح با اعداد یک تا پنج تقسیم بندی می شوند.

بهترین و بالاترین رتبه مربوط به عدد یک است و پایین ترین و ضعیف ترین رتبه نیز مربوط به عدد پنج می باشد. طبق روال موجود برای کسب رتبه می بایست از پایین ترین سطح شروع به کار کرد و به تدریج افزایش و ارتقا رتبه داد. داشتن رتبه و گرید موجب می شود شرکت شما بتواند در مناقصه های دولتی و غیردولتی شرکت کند.

 

 رشته های لازم برای اخذ رتبه مشاور تاسیسات برق و مکانیک
رشته های لازم برای اخذ رتبه مشاور تاسیسات برق و مکانیک

 

 رشته های لازم برای اخذ رتبه مشاور تاسیسات برق و مکانیک

 

اگر شما در فکر این هستید که چگونه می توانید به رتبه مشاور تاسیسات برق و مکانیک دست پیدا کنید ابتدا باید آگاهی کسب کنید. منظور ما از آگاهی این است که شما باید بدانید برای کسب این رتبه و گرید شما نیازمند چه رشته های دانشگاهی و تخصص هایی می باشید. ما در ادامه فهرستی از رشته های تاسیسات و تجهیزات را برای شما فهرست خواهیم کرد. در واقع وجود افرادی با این تخصص و رشته های تحصیلی در شرکت برای اخذ رتبه مشاور تاسیسات و تجهیزات ضرورت دارد.

  • مهندسی برق
  • مهندسی مکانیک
  • مهندسی دریا
  • کشتی سازی
  • الکترومکانیک
  • مخابرات
  • ارتباطات
  • مهندسی ابزار دقیق
  • مهندسی شیمی
  • مهندسی پتروشیمی
  • الکتروتکنیک

برای اخذ گرید مشاور تاسیسات برق و مکانیک لازم است افراد شاغل در شرکت شما دارای تحصیلات برق و مکانیک باشند.

 

تشخیص صلاحیت شرکت ها برای گرید مشاور تاسیسات برق و مکانیک

همانطور که در بالا ذکر کردیم فرایند اتخاذ رتبه و گرید می بایست با درخواست شرکت های ثبت شده از سازمان برنامه ریزی و مدیریت انجام شود. این سازمان معیارها و ملاک های مشخصی برای تعیین صلاحیت شرکت های درخواست کننده رتبه دارد. با توجه به این که هدف ما در این محتوا چگونگی اخذ گرید مشاور تاسیسات برق و مکانیک می باشد. ما معیارها و ملاک های لازم برای رتبه مشاور تاسیسات برق و مکانیک را ارائه خواهیم داد. به طور کلی سه معیار برای تعیین صلاحیت شرکت ها برای کسب رتبه تاسیسات وجود دارد. این سه معیار شامل موارد زیر می باشند.

  • ارزشیابی
  • تخصص و تجربه
  • توان مالی

هر یک از موارد ذکر شده در بالا با نکته های خاصی مورد سنجش قرار می گیرند. به طور مثال برای پی بردن و ارزشیابی توان مالی یک شرکت به این صورت عمل می کنند. در واقع برای تشخیص توان مالی شرکت این مورد را به دو صورت بلند مدت و کوتاه مدت مورد بررسی قرار می دهند. برای اخذ رتبه پنج مشاور تاسیسات نیازی به بررسی توان مالی شرکت نیست. در واقع می توان گفت با توجه به رتبه مورد نظر، بررسی های انجام شده متفاوت می باشند.

 

مدارک لازم رتبه مشاور تاسیسات و تجهیزات
مدارک لازم رتبه مشاور تاسیسات و تجهیزات

 

اسناد و مدارک لازم اخذ رتبه مشاور در زمینه تاسیسات و تجهیزات

 

برای اخذ رتبه مشاور تاسیسات برق و مکانیک لازم است یک سری مدارک و اسناد را به سازمان برنامه ریزی و مدیریت استان ارائه داد. از جمله این اسناد و مدارک می توان به اساسنامه شرکت، اظهارنامه مالیاتی شرکت و آخرین صورتجلسه تنظیم شده در شرکت اشاره نمود. ارائه مدارک هویتی تمام کارکنان شرکت به ویژه افراد امتیازآور از قبیل شناسنامه، کارت ملی و کارت پایان خدمت کارکنان ذکور نیز ضرورت دارد. همچنین می بایست مدارک تحصیلی کارکنان شرکت را ارائه داد.

ارائه سابقه بیمه مهندسان شرکت و مجموع قراردادهای انجام شده در شرکت طی سه سال گذشته را نیز باید در اختیار سازمان مربوطه قرار دهید. علاوه بر موارد ذکر شده گواهی تامین اجتماعی شرکت و آگهی های تغییرات نیز برای گرید مشاور تاسیسات برق و مکانیک ضرورت دارد.

 

 

5/5 - (5 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان